Rozbudowa Silesii pochłonie 50 mln euro

Austriacki inwestor podkreślił, że na decyzje o rozbudowie obiektu wpływ ma przede wszystkim potencjał ekonomiczny Śląska. – Śląsk jest jednym z najważniejszych rynków dla Immofinanz Group, z trzech powodów: stabilnej ekonomii, mocnej siły nabywczej mieszkańców regionu i dynamicznie rozwijającej się gospodarki regionalnej. Poza tym, wiele dużych inwestycji w ciągu ostatnich 10 latach miało miejsce na Śląsku i wierzymy, że jest potencjał w kolejnych – mówi Walter Wölfler z Immofinanz Group.

Jak podkreśla Wölfler chodzi także o inne czynniki. – Z nową Silesia City Center chcemy utrzymać obecną pozycję lidera w regionie. Przede wszystkim dzięki międzynarodowym najemcom i stworzeniu nowej, jeszcze ciekawszej przestrzeni handlowej dla mieszkańców regionu – mówi.

W sumie na nowym, dwupoziomowym pasażu powstanie 60 sklepów i punktów handlowych, a także trzy nowe place. – Silesia będzie miała najbogatszą ofertę na Śląsku w sumie obiekt będzie liczył 310 sklepów, wśród których znajdą się znane, światowe marki, a także sieci franczyzowe, których do tej pory brakowało w naszym regionie – mówi Ewa Marcinek, dyrektor zarządzający Silesia City Center.

Oprócz lokali handlowych powstanie także nowy parking zlokalizowany na dachu obiektu mogący, pomieścić 500 samochodów. Łącznie w 2011 roku Silesia dysponować będzie 3525 miejscami postojowymi.

Za koncepcję architektoniczną obiektu odpowiada firma Bose International Planning and Architecture, której projekty doceniono m.in. w USA, w krajach Zatoki Perskiej i w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma ta odpowiadała także za projekt Silesia City Center w 2005 roku.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016