Wózki EXU-SF sprawdzają się tam, gdzie wymagana jest duża precyzja, zwrotność, dynamika oraz wytrzymałość, czyli np. przy załadunku ramp wymiennych oraz pojazdów ciężarowych w nowoczesnych terminalach logistycznych. Kompaktowa budowa oraz opływowe kształty wózka zapewniają optymalny rozładunek towaru, a dwa alternatywne programy jazdy umożliwiają dopasowanie prędkości jazdy do określonych wymogów oraz potrzeb kierującego.

EXU-SF posiada dwa tryby jazdy: Eco i Boost, w pierwszym silnik przyspiesza łagodniej, przez co jest bardziej efektywny, drugi natomiast pozwala osiągnąć maksymalną wydajność jazdy przy jednoczesnej oszczędności energii.

Wózek EXU-SF jest seryjnie wyposażony w elastyczny i stopniowany układ kierowniczy, co gwarantuje precyzyjne poruszanie pojazdem. Operator może zarówno prowadzić wózek, jak również skorzystać z platformy. Zamontowany w niej amortyzator pneumatyczny odciąża operatora, gdyż tłumi wstrząsy i drgania, powodowane w czasie pokonywania przeszkód. Dodatkową ochroną dla kierującego są zamontowane składane boczne barierki. Wózek jest przystosowany dla osób zarówno niskich jak i wysokich oraz prawo- i leworęcznych. Ergonomiczne rozmieszczenie przycisków umożliwia intuicyjną obsługę i jednoczesne uruchamianie różnych funkcji np. podnoszenie i jazdę.

Silny układ hydrauliczny wózka zapewnia szybkie podnoszenie oraz dużą wydajność przeładunku nawet przy maksymalnym obciążeniu. Dla bezpieczeństwa zamontowano dwa niezależne systemy hamowania. Hamowanie generatorowe uruchamia się poprzez zwolnienie lub cofnięcie przełącznika skrzydełkowego, natomiast hamowanie awaryjne za pomocą przycisku awaryjnego lub przez ustawienie dyszla w pozycji pionowej.

Sprawna eksploatacja wózka jest możliwa dzięki łatwodostępnemu akumulatorowi. Można go w prosty sposób ładować, konserwować czy napełniać. W trybie pracy dwu- lub trzyzmianowej baterię można wymienić za pomocą dźwigu lub opcjonalnie z wykorzystaniem stołu rolkowego (boczna wymiana).