Orion poleca etykiety open-close

Eko Holding rusza z nowym formatem handlowym

Eko Holding rusza z nowym formatem handlowym

Etykiety samoprzylepne typu open-close, są wykonane z surowców, które umożliwiają ich wielokrotne odklejanie i przyklejanie. Odpowiednio dobrane materiały wierzchnie oraz kleje sprawiają, że oprócz podstawowych funkcji takich jak: oznakowanie produktu, informowanie czy wzmacnianie przekazów marketingowych, etykieta open-close jest również elementem „mechanizmu” zamykającego opakowanie. Dzięki swym właściwościom może zabezpieczać świeżość produktu, chroniąc go przed utratą aromatu czy chrupkości, ale również uniemożliwia jego rozsypanie.

– Dotychczas wielorazowe przylepce stosowane były głównie w branżach kosmetycznej lub chemicznej – zauważa Iryna Ivanowa z amerykańskiego koncernu Fasson Avery Dennison. – To ograniczenie spowodowane było głównie, właściwościami klejów nie spełniających odpowiednich norm bezpieczeństwa. Obecnie na rynku jest coraz więcej materiałów, które mają certyfikaty i mogą być stosowane w bezpośrednim kontakcie z żywnością – dodaje. Od 2007 roku, tylko w Europie Środkowo-Wschodniej corocznie odnotowujemy wzrost sprzedaży etykiet typu open-close na poziomie 12 proc.

Popularność etykiet typu open-close rośnie także w branży spożywczej. Coraz częściej zabezpieczane są w ten sposób zamknięcia przypraw, makaronów, ryżów, a nawet kawy. Ostatnio pojawiły się także opakowania ciastek, które chronią przed utratą ich świeżości, właśnie dzięki dokładnemu powtórnemu zaklejeniu opakowania.

– Rynek spożywczy jest bardzo wymagający – przyznaje Krystyna Dziewanowska, kierownik działu handlowego w drukarni Orion. – Oprócz norm bezpieczeństwa musimy również precyzyjnie dobierać poszczególne surowce tak, by etykieta jak najdłużej spełniała swoją funkcję. Dla produktów, które pakowane lub przechowywane są w niskich temperaturach stosuje się materiały wierzchnie odporne na wilgoć, są też takie, które z łatwością wytrzymają wysokie temperatury – dodaje.
 

Reklama

Galeria Jurajska