Carrefour: 43,7 mld euro sprzedaży w I połowie br.

Wyniki osiągnięte przez francuskiego detalistę w poszczególnych regionach wskazują na znaczny wzrost sprzedaży w Ameryce Łacińskiej (z 5,3 mld euro w I poł. 2009 roku do 7,2 mld euro w I poł. roku 2010) i Azji (z 3,4 mld euro w I poł. 2009 roku do 3,9 mld euro w I poł. roku 2010). Dla Europy wyniki ze sprzedaży plasują się na poziomie 14,6 mld euro – jest to spadek z ponad 14,8 mld euro w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Carrefour jest francuską siecią hipermarketów i supermarketów. Powstała w 1959 roku. Pierwszy sklep został otwarty w miejscowości Annecy w 1963 roku. Wybudowano go na skrzyżowaniu pięciu ulic, stąd pochodzi nazwa Carrefour, która w języku francuskim "skrzyżowanie". Pierwsza placówka handlowa otwarta poza granicami Francji powstała w 1969 roku. W przypadku Polski, punktem wyjęcia do gwałtownej ekspansji na naszym rynku handlowym stała się Łódź. Tu, w 1997 roku, powstał pierwszy w kraju sklep.

Od momentu założenia Carrefour otworzył swoje supermarkety w 33 krajach Europy, Azji i Ameryki Południowej ponad 15 430 sklepów. Sieć jest w związku z tym znaczącym pracodawcą. W skali globalnej w sklepach sieci Carrefour i centrach dystrybucyjnych znalazło zatrudnienie ponad 495 tys. pracowników w około 100 narodowościach. Markety Carrefour mieszczą się m.in. mieszkańcy Hiszpanii, Włoch, Portugalii, Turcji, Tajwanu, Singapuru, Chin, Brazylii, Argentyny, Meksyku oraz Rosji.
 

Reklama

Galeria Jurajska