Interaktywna wystawa „Niemcy dla początkujących” pokaże współczesną Republikę Federalną Niemiec z wykorzystaniem liter alfabetu, które symbolizować będą różne zagadnienia typowe dla niemieckiej kultury, np. B jak Brauchtum (obyczaje), G jak Gemütlichkeit (przytulność), V jak Verein (stowarzyszenie), Z jak Zukunft (przyszłość). Inicjatywa daje zwiedzającym możliwość uczestnictwa w podróży kulturowej bez konieczności opuszczania miejsca zamieszkania – w swojej działalności Kraków Plaza podkreśla wagę edukacji, zachęcając dzieci do udziału w organizowanych warsztatach lub innych programach edukacyjnych.

W obecnej rzeczywistości galerie handlowe to nie tylko miejsce robienia zakupów, ale także miejsce spędzania wolnego czasu. Galeria Kraków Plaza stanowi miejsce dialogu różnych sfer życia, szeroko rozumianej konsumpcji oraz rozrywki. Często włącza się w realizację różnych ciekawych projektów edukacyjnych, stąd też zaangażowanie w akcję „Niemcy dla początkujących”.

Wystawa będzie prezentowana w języku polskim oraz niemieckim, który dla 100 milionów Europejczyków jest językiem ojczystym. Patronat honorowy nad wystawą „Niemcy dla początkujących” objął Konsulat Generalny Republiki Federalnej Niemiec w Krakowie, a patronat medialny objęli: TVP Kraków, Radio Kraków, CzasDzieci.pl, Edukacyjny Kraków.pl