Organic Farma Zdrowia otworzy nowe sklepy

13 proc.wzrost sprzedaży w połączeniu z dalszą obniżką kosztów stałych spółki, dał spodziewany efekt ponieważ wynik EBITDA jest lepszy aż o 56,5 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2009 roku.

Sprzedaż w pierwszym półroczu 2010 roku byłaby lepsza o co najmniej dalsze 3-4 proc., gdyby nie było kumulacji fatalnych wydarzeń w skali krajowej w II kwartale (długotrwała żałoba narodowa, powodzie a następnie niespotykane upały) – podała spółka w komunikacie.

Ważnym wydarzeniem drugiego kwartału było zamknięcie z sukcesem emisji nowych akcji serii F, które w ramach emisji prywatnej, za kwotę 9,3 mln złotych objął Fundusz Avallon MBO, stając się znaczącym akcjonariuszem spółki. Pozyskanie tak silnego inwestora i akcjonariusza pozwoli spółce na dalszy, jeszcze dynamiczniejszy rozwój, zarówno organiczny oraz przez przejęcia i połączenia.

Zarząd Organic Farma Zdrowia informował w kwietniu o zamknięciu delikatesów w Galerii Handlowej Magnolia we Wrocławiu. Nastąpiło to po wcześniejszym podpisaniu porozumienia z wynajmującym, o wcześniejszym rozwiązaniu umowy najmu. Koszty zamknięcia i likwidacji lokalu nie obciążyły wyników bieżących spółki, ponieważ zostały ujęte w rezerwie, w IV kwartale ubiegłego roku – wyjaśnia Organic Farma Zdrowia w komunikacie. 

Nowa strategia zarządu zakłada powiększenie o 2 do 3 razy powierzchnię sprzedażną delikatesów w najatrakcyjniejszych miejscach handlowych w Polsce. Realizując tą strategię zarząd spółki podpisał już umowę najmu lokalu  w Warszawie,  w którym powstaną na powierzchni blisko 140 mkw. największe delikatesy sieci. Otwarcie planowane jest na początek września br. Zarząd spółki podpisał również z zarządcą Galerii Mokotów w Warszawie umowę, na mocy której w październiku nastąpi przeniesienie obecnych delikatesów sieci z lokalu o powierzchni 68 mkw. do sąsiadującego lokalu o powierzchni 143 mkw. Po otwarciu tego nowego lokalu, delikatesy te będą największymi w sieci Organic Farma Zdrowia.

Organic Farma Zdrowia  posiada 16 delikatesów działających w 9 miastach Polski oraz prowadzi także sprzedaż internetową. Przychody netto ze sprzedaży Organic Farma Zdrowia  w 2009 roku przekroczyły poziom 20,33 mln zł, rosnąc o niemal 20 proc. w stosunku do sprzedaży poprzedniego roku. Oferta handlowa zawiera 4 tys.produktów od najlepszych producentów żywności ekologicznej i naturalnej w Polsce i Europie, w tym już ponad 200 produktów pod markami własnymi.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016