H&M współpracuje z Lanvin

– Firma H&M złożyła nam propozycję współpracy i próby przedstawienia marzeń, jakie stworzyliśmy w Lanvin szerszemu kręgowi odbiorców, a nie po prostu przygotowania tańszych ubrań. W przeszłości odżegnywałem się od tworzenia kolekcji dla masowego odbiorcy, ale zaintrygowało mnie, że w tym przypadku to firma H&M chce być bardziej luksusowa, niż Lanvin miałaby stać się masowa. To było wyjątkowe doświadczenie, podczas którego dwie firmy z przeciwnych biegunów pracowały razem, bo wyznają tę samą filozofię: dostarczać radość i piękno kobietom i mężczyznom na całym świecie – mówi Alber Elbaz, dyrektor artystyczny Lanvin.

– Jesteśmy zachwyceni kolekcją Lanvin dla H&M, to szalenie ekscytujące chwile. Lanvin wniesie do H&M francuską tradycję luksusu, nowoczesnego i zarazem radosnego. Jest to kolekcja w typowym dla Lanvin stylu, z charakterystyczną linią i krojem, z dbałością o formę i detal, zarówno w wersji męskiej, jak i damskiej. Listopadowa premiera będzie pełna cudownych niespodzianek – mówi Margareta van den Bosch, creative advisor H&M. 

Wcześniej do współpracy projektanckiej szwedzki koncern zaprosił m.in. Karla Lagerfelda, Stellaę McCartney, Comme des Garçons czy Sonię Rykiel.

Salony sieci H&M oferują odzież damską, męską i dziecięcą. Firma powstała w 1947 r. w Szwecji i początkowo funkcjonowała pod nazwą „Hennes” (po szwedzku „jej”), oferując tylko ubrania dla kobiet. Po połączeniu z firmą Mauritz Widforss w 1968 r. w sprzedaży znalazł się również asortyment dla panów. Obecnie H&M ma prawie 2 tys. punktów handlowych w 38 krajach na całym świecie. Zatrudnia ponad 76 tys. pracowników. Najwięcej sklepów zlokalizowanych jest w Niemczech – 354. W Polsce działa obecnie 69 salonów, pierwszy powstał w 2003 r.

Reklama

Galeria Jurajska