SCF: Sukces najemcy jest też sukcesem dewelopera

Huryn, kierując zespołem Re Project Development, pracującym aktualnie przy tworzeniu galerii handlowej Ferio Pogodno w Szczecinie, która ma zostać otwarta w I połowie 2012 roku, już zdołał zebrać wiele obserwacji o relacjach i układzie sił stron uczestniczących w procesie doboru najemców i komercjalizacji. Spostrzeżenia przedstawił w ramach wystąpienia „Sukces najemcy jest naszym sukcesem”. Skupił się zwłaszcza na sytuacjach pojawiających się przy negocjowaniu zawartości załącznika technicznego do umowy najmu, w których sam wielokrotnie uczestniczył.

W drugiej dalszej części wystąpienia skupił się na markach lokalnych, nazywając je nieoszlifowanymi kamieniami. Przedstawiając kolejne przykładowe sieci znane na szczecińskim rynku, doszedł do konkluzji, że najemca i inwestor powinni identyfikować się z miejscem lokalizacji inwestycji. – Oferta sklepu powinna pasować do profilu centrum handlowego, co wzmacnia jego pozycję oraz zapewnia wysoki obrót.

Wynajmujący chętnie podpisuje taką umowę najmu, w której zachowana jest równowaga pomiędzy wysokością czynszu, a atrakcyjnością oferty. Ta atrakcyjność oferty nie zależy od tego, czy dany najemca jest najemcą sieciowym, lokalnym, krajowym czy zagranicznym – mówił. – Ważne jest, aby był rozpoznawalny przez klientów centrum handlowego, miał zbudowaną markę na rynku lokalnym i był wiarygodnym kontrahentem – dodał.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016