Najwięcej, bo ponad 45 proc. aktywnych detalistów w Europie, szuka możliwości dalszej ekspansji na rynku niemieckim. Drugim najatrakcyjniejszym rynkiem jest Francja, gdzie plany ekspansji ma niespełna 45 proc. najemców centrów handlowych. Trzecie miejsce zajmuje Hiszpania, a tuż za nią uplasowała się Polska. W naszym kraju możiwości rozwoju sieci sprzedaży, aktywnie poszukuje blisko 35 proc. aktywnych na rynku europejskim sieci handlowych.

Ekspansji detalistów sprzyjają plany budowy kolejnych centrów handlowych w Polsce do 2013 roku, w takich miastach jak: Szczecin, Kraków, Łódź, Trójmiasto, Poznań, Wrocław, czy Warszawa. Gównymi obiektami oddanymi do użytku w 2010 roku były: Port Łódź w Łodzi, Gemini Jasna Park w Tarnowie oraz Galeria Mazovia w Płocku. W budowie wciąż znajdują się Galeria Victoria w Wałbrzychu, Turawa Park w Opolu oraz Kończynka w Bielsku – Białej – przypomniał Neville Moss.  Pojawienie się nowej powierzchni handlowej zachęca do większej aktywności międzynarodowych detalistów. Na przełomie 2009 i 2010 roku w Polsce pojawiły się nowe marki, jak np. New Look, Peacooks, Valentino, s.Oliver, Pandora, TK Maxx, Coyoco, Muji,  Agatha czy Charles Vogele.

Neville Moss posiada ponad 20 lat doświadczenia w badaniach nad nieruchomościami handl owymi. Niedawno dołączył do CB Richard Ellis na stanowisku szefa EMEA Retail Research, gdzie wspiera zespoły Europejskiej Agencji Handlu i Handlowych Rynków Kapitałowych. Poprzednio piastował stanowisko dyrektora European Retail Research w firmie Jones Lang LaSalle oraz szefa Development Research w Cushman and Wakefield. Jego bogate doświadczenie obejmuje badanie wykonalności handlowej, doradztwo w zakresie inwestycji, strategie mix najemców oraz strategie wejścia na rynek w Europie. Na swoim koncie ma także dogłębne publikacje badawcze w tych dziedzinach. Neville jest wiceprezesem Europejskiej Grupy Badawczej (ICSC).