Promocja najemcy centrum handlowego, zdaniem Katarzyna Sudbury, to staranie się o uwagę konsumenta, jego czas i pieniądze. Jest to także forma rywalizacji rynkowej i starcie z konkurencją, dlatego jednorazowy zabieg przyciągający klienta nie wystarczy. – Konsument ma nie tylko dostrzec ofertę i zainteresować się nią, ale też wydać pieniądze i wyjść zadowolony z zakupu, jak i spędzonego w centrum czasu. Wreszcie, ma wrócić po więcej – wyjaśniła w trakcie konferencji CEE Shopping Center Forum 2010 prezes zarządu Ambient Polska.

Jak to osiągnąć? Konsument powinien już na samym początku wizyty w galerii handlowej dostać podstawową dawkę informacji, które umożliwią mu poruszanie się w gąszczu marek, ale i nakierują go na te najbardziej atrakcyjne miejsca. Wśród pomysłów jakie wysunęła Katarzyna Sudbury znalazła się prosta w obsłudze, interaktywna, dotykowa tablica informacyjna, zastępująca tradycyjny graficzny plan centrum handlowego. Ważne są również programy lojalnościowe galerii handlowych, zbudowanie aktywnej komunikacji z konsumentem, a także zbudowanie bazy danych o konsumentach i ich zachowaniach.

Na poziomie organizacyjnym natomiast warto ujednolicić zakres standardów komunikacji zarządca-najemca oraz wyznaczyć jasny podział zadań na linii najemca-centrala najemcy-agencje reklamowe, co przyda się przy organizowaniu akcji reklamowych i promocyjnych.