Obecnie w ramach sieci Hitpola działa ok. 106 sklepów, które są zlokalizowane na terenie Małopolski i Podkarpacia. Do końca 2010 roku firma zamierza uruchomić jeszcze 50 nowych sklepów spożywczych.

FHU Hitpol jest organizacją zrzeszającą niezależnych przedsiębiorców, działającą na zasadzie franczyzy, gdzie Hitpol jest firmą macierzystą (franczyzodawca). Spółka współpracuje ze swoimi partnerami w zakresie stosowania, wykorzystywania i rozwijania systemu opracowanego przez franczyzodawcę, w zakresie zakupów, składowania, dystrybucji, marketingu i sprzedaży towarów FMCG. W asortymencie sieci znajduje się od 3500 do 6000 artykułów. Od 2001 roku firma wydaje gazetkę promocyjną dla swoich klientów.

Do podstawowych celów współdziałania w sieci Hitpol określonych w umowie franczyzowej należy m.in.: prowadzenie sklepów według wspólnego konceptu marketingowego, polegającego na wspólnej wizualizacji, jednolitej ofercie asortymentowej, technikach sprzedaży, narzędziach promocji, a także oferowaniu klientom obsługi na profesjonalnym poziomie, stosowanie jednolitego systemu zaopatrzenia sklepów, osiąganie możliwie najniższych cen zaopatrzeniowych oraz zwiększenie zyskowności poszczególnych sklepów poprzez obniżkę kosztów i maksymalizowanie sprzedaży.

Średni miesięczny obrót sklepów działających pod szyldem sieci Hitpol wynopsi ok. 181 tys. zł.

Firma Hitpol powstała w grudniu 2000 roku. Posiada w całości polski kapitał.