Żabka Polska SA jest właścicielem największej sieci sklepów typu convenience w Europie Środkowo-Wschodniej, prowadzonych pod marką Żabka. Obejmuje ona ponad 2150 placówek. Punkty charakteryzują się powierzchnią sprzedaży o wielkości ok. 60 mkw., umożliwiającą szybkie i wygodne zakupy. Są czynne od 6.00 do 23.00 przez 365 dni w roku.

W 2007 roku 100 proc. akcji Żabka Polska zostało zakupionych przez środkowo-europejską grupę inwestycyjną Penta Investments. Nowy właściciel kontynuuje i wspiera strategię rozwoju spółki i dalszą rozbudowę formatu convenience w Polsce.

W tym roku Żabka Polska podjęła decyzję o rozwoju segmentu marki własnej. Pierwsze 70 produktów jest już na półkach, a do końca roku ma ich być 200. Żabka jest pierwszą siecią convenience w Polsce, która na tak szeroką skalą zdecydowała się wprowadzić do sprzedaży marki własne.

Penta Investments jest środkowo-europejską grupą inwestycyjną specjalizującą się w sektorach private equity i real estate. Penta powstała w 1994 roku i zaczynała działalność jako broker giełdowy. W 2000 firma rozpoczęła inwestycje w sektorze private equity a w 2005 rozszerzyła swoją działalność o rynek nieruchomości, tworząc segment real estate. Obecnie zatrudnia 200 pracowników w pięciu oddziałach Penty (Praga, Bratysława, Warszawa, Limassol i Amsterdam) oraz ponad 25 tys. osób w spółkach portfelowych, co daje jej pozycję jednego z najbardziej znaczących pracodawców w regionie.