Sieć Tesco chwali się wzrostami sprzedaży kwiatów o kilkadziesiąt procent rok do roku. Szczególnie chętnie kwiaty w supermarketach klienci wybierają przy okazji typowych okazji. – W tegoroczny Dzień Matki klienci kupili niemal trzy razy więcej kwiatów ciętych i o 80 proc. więcej kwiatów doniczkowych w porównaniu z rokiem 2009 – mówi Michał Sikora z biura prasowego Tesco Polska. – Klienci wiedzą już, że supermarket może oferować świeże, dobrej jakości, a przede wszystkim tanie kwiaty. Będziemy inwestować ten asortyment – dodaje. Za kilka dni w sklepach sieci ma pojawić się nowa, poszerzona oferta bukietów.

Dostawy kwiatów do hipermarketu realizowane są trzy razy w tygodniu. Szybki transport z magazynu centralnego, bez szeregu pośredników, zapewnia świeżość i atrakcyjny wygląd bukietów przez wiele dni. Szczególne okazje – jak Dzień Matki czy Dzień Nauczyciela – oznaczają zwiększenie dostaw i bogatszy asortyment, a zatem szerszy wybór. Zaś same kwiaty – gotowe bukiety i wiązanki – to oszczędność czasu, jaki musielibyśmy poświęcić czekając na przygotowanie wiązanki w kwiaciarni. Nie bez znaczenia jest cena –w nowej ofercie Tesco bukiet dziewięciu róż kosztuje 9,99 zł, a bukiet goździków – 6,99 zł.

Specjalistyczne sklepy z kwiatami to jedna z bardziej rozdrobnionych branż na polskim rynku. Udziały rynkowe hipermarketów cały czas nie są wielkie, ale dalszy ich dynamiczny wzrost oznaczał będzie jedno – znaczne obniżki cen w tradycyjnych kwiaciarniach.