Sukces Kampanii parkingowej

To ogromny sukces Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji, które od wielu lat o to walczyło – począwszy od wieloletniej „Kampanii parkingowej” aż po zeszłoroczną konferencję w CH Arkadia.

Problem bezprawnego parkowania pełnosprawnych kierowców na miejscach przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnością w dużej mierze dotyczy centrów handlowych. Szczególne nasilenie problemu obserwuje się w gorących okresach przedświątecznych. Rokrocznie od 2003 r. na terenie centrów handlowych Integracja prowadziła „Kampanię parkingową”, której celem było uwrażliwienie klientów na problem parkowania przez osoby niepełnosprawne. Warto podkreślić, że liczba takich osób w Polsce sięga aż 6 mln.

– To kolejny sukces ogólnopolskiej „Kampanii parkingowej” Czy naprawdę chciałabyś być na naszym miejscu. Kampania prowadzona jest przez nas od 2003 r. Jej celem jest zmiana postaw sprawnych kierowców, parkujących na miejscach dla osób z niepełnosprawnością oraz zwrócenie uwagi przechodniów i służb porządkowych na problem nielegalnego zajmowania „kopert” – mówi Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. – Do tej pory do akcji włączyło się ponad 200 miast z całej Polski. Akcję wspierały urzędy miast, organizacje pozarządowe, supermarkety i centra handlowo-rozrywkowe, jednostki straży miejskiej i policji oraz media. Jest to więc nasze wspólne osiągnięcie – dodaje.

Zeszłoroczna edycja „Kampanii parkingowej” rozpoczęła się konferencją prasową, która odbyła się na parkingu warszawskiego centrum handlowego Arkadia. Uczestniczyli w niej m.in.: przedstawiciel rządu, poseł na sejm RP oraz prezes Integracji. Arkadia od początku aktywnie włączyła się w lobbing na rzecz nowelizacji ustawy. Celem ubiegłorocznej edycji kampanii była zmiana w prawie, która właśnie weszła w życie.

– Jesteśmy dumni, że nasze działania przyniosły zamierzony efekt – mówi Elżbieta Dmowska-Mędrzycka, rzecznik prasowy Arkadii. – Wcześniej uprawnienia centrów handlowych wobec osób nielegalnie parkujących na tzw. kopertach były niewystarczające. Mogliśmy jedynie upominać naszych klientów i odwoływać się do ich wrażliwości. Jesteśmy pewni, że teraz wszyscy nasi goście będą respektowali oznaczenia na naszym parkingu, który dysponuje aż 60 miejscami przeznaczonymi dla osób z niepełnosprawnością – dodaje Elżbieta Dmowska-Mędrzycka.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016