Abra to największa nieproducencka sieć sklepów meblowych w Polsce. Posiada obecnie niemal 80 punktów handlowych w ponad 60 miastach w całym kraju. Z oferty sklepów Abra każdego roku korzysta ok. dwa miliony klientów. Firma rozpoczęła obecnie tworzenie własnej sieci franczyzowej, również w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców. Do 2014 roku zamierza zarządzać siecią 150 sklepów w całym kraju i obsługiwać 10 procent rynku. Firma rozważa również przejęcia na rynku krajowym i wejścia do innych krajów europejskich.

Wraz z szybkim rozwojem Abra stała się prężnie działającym przedsiębiorstwem, zatrudniającym aktualnie niemal tysiąc osób i posiadającym ugruntowaną pozycję w branży meblarskiej. – Obecnie koncentrujemy swoje działania nie tylko na rozbudowywaniu własnych placówek handlowych, ale również na tworzeniu sieci sklepów opartych na systemie franczyzowym – mówi Piotr Krzanowski, prezes zarządu Abra SA.

W tym roku Abra planuje otwarcie ok. pięciu sklepów franczyzowych. Docelowo, ich ilość ma zwiększać się w szybszym tempie w porównaniu do sklepów własnych. Wraz z rozwojem sieci sklepów firma stale unowocześnia swoje zaplecze logistyczne. Obecnie Abra posiada sześć magazynów, zlokalizowanych w: Dąbrowie Górniczej, Dębicy, Wrocławiu, Tczewie, Strykowie oraz w miejscowości Trzcianka koło Piły. W najbliższym czasie firma planuje relokację kolejnych dwóch magazynów do nowoczesnych obiektów najwyższej klasy i zwiększenie powierzchni magazynowej do ponad 16 tys. mkw.

Abra SA powstała w 1990 roku w Krakowie, gdzie uruchomiony został pierwszy sklep z produktami wyposażenia wnętrz i do dzisiaj znajduje się centrala firmy. W 2000 roku sieć posiadała już 10 sklepów. Od 2001 roku Abra jest częścią JD Group z RPA, koncernu notowanego na giełdzie w Johannesburgu, zarządzającego siecią tysiąca obiektów handlowych, zajmujących się sprzedażą detaliczną mebli, artykułów RTV i AGD oraz sprzętu komputerowego. Wejście do grupy kapitałowej przyczyniło się do szybszego rozwoju firmy i wdrożenia nowoczesnych procedur zarządzania i obsługi klientów. Obecnie spółka otwiera każdego roku ponad 10 nowych sklepów i zatrudnia kilkadziesiąt kolejnych pracowników.