Stylowe i funkcjonalne

Norbert Gałuszewski, dyrektor handlowy, Mago SA
Dzisiaj mamy wybór między licznymi placówkami handlowymi i oferowanymi przez nie artykułami. Zmienił się także nasz sposób postrzegania sklepów. Dla większości konsumentów kluczowym aspektem jest szybkość i wygoda przy dokonywaniu wyboru odpowiedniego produktu oraz jego jakość w stosunku do ceny. Staliśmy się społeczeństwem bardziej wymagającym. Ważną rolę odgrywa dla nas także estetyka powierzchni handlowych jak i dostępność różnorodnego asortymentu w jednym miejscu. Obecnie większość powierzchni sprzedażowych posiada działy ekstremalnie zróżnicowane pod kątem zaspokojenia potrzeb konsumentów. W sklepach wydających się być pozornie spożywczymi z łatwością znaleźć możemy prawie wszystko, począwszy od kilkudziesięciu rodzajów mydła przez obuwie aż po sprzęt RTV i AGD.
Zarówno małe sklepy jak i duże centra handlowe prześcigają się w przeróżnych ofertach specjalnych, aby tylko przyciągnąć do siebie większą rzeszę klientów. Pojawia się jednak pytanie. Co można jeszcze zrobić dla klienta, kiedy wszędzie jest tanio, ładnie i wszystko znajduje się pod jednym dachem? Tu z pomocą mogą przyjść firmy produkujące meble sklepowe.

Optymalne zagospodarowanie powierzchni
Aby optymalnie zagospodarować powierzchnię sprzedażową należy przy zachowaniu wszelkich standardów oraz norm bezpieczeństwa wyposażyć sklep w odpowiednie, nowoczesne i estetyczne rozwiązania meblowe. Do niedawna większość sklepów praktycznie nie różniła się od siebie. Regały były kanciaste, nie zawsze praktyczne i wygodne tak dla klienta jak i obsługi. Kolorystyka była monotonna, gdyż przeważały prawie wyłącznie odcienie bieli. Chcąc przełamać stereotyp i wyróżnić się, a co za tym idzie być zauważonym przez konsumenta, możemy wprowadzić trochę nowych rozwiązań. Należy pamiętać, iż regały sklepowe mają kolosalny wpływ na prezentację produktów na nich eksponowanych. Chcąc uzyskać odpowiedni klimat sklepu oraz poprawić jego wydajność należy skorzystać z najnowszych rozwiązań uznanych producentów.
W firmie Mago podstawowym produktem bazowym do tworzenia mebli sklepowych typu gondola, od lat był i jest system regałowy Mega. Przez lata poddawany był procesom modernizacji, a na jego bazie powstało wiele małych sklepów jak również ogromnych hipermarketów. Mocny, gwarantujący możliwość przeniesienia dużych ciężarów metalowy szkielet dzięki odpowiedniej perforacji łatwo połączyć z coraz modniejszym ostatnio drewnem czy szkłem. Regulowana co dziesięć centymetrów wysokość, jak również możliwość adaptacji długość segmentu sprawia, że regał jest niezwykle praktyczny. Półki posiadają możliwość regulacji kąta nachylenia, różne głębokości i mogą występować w formie półokrągłej. Możliwość dowolnej konfiguracji czy zawieszenia różnego rodzaju akcesoriów takich, jak np. wieszaki, świadczy także o jego funkcjonalności. Regał pokryty specjalną odporną na ścieranie i korozję farbą proszkową nanoszoną za pomocą elektrostatyki, jest dostępny w klikudziesięciu wariantach kolorystycznych. Łatwa w montażu, transporcie, niedroga i solidna metalowa konstrukcja sprawia, iż jest to produkt najczęściej wybierany do wyposażania powierzchni sklepowych.

Mobilny mebel
W ostatnich latach obserwujemy, iż coraz częściej sklepy przemieszczają regały z produktami, niejednokrotnie zmieniając także całą lokalizację stref. Tam gdzie kiedyś mogliśmy kupić cukier dziś znajdują się konserwy mięsne a w miejscu karmy dla naszego czworonożnego pupila stanęły regały z konfekcją damską. Czy takie postępowanie ma na celu dezorientację klienta? Nie. Jest to zamysł celowy i wbrew pozorom bardzo dobrze przemyślany. Sklepy wiedzą, iż klient trzymając w ręku listę zakupów nie ograniczy się tylko do wybranych pozycji. Szukając w miejscu tradycyjnym danego artykułu trafi na coś innego, co także może wydać mu się interesujące i zasili jego koszyk sklepowy.
Przemieszczanie całych regałów odbywa się zazwyczaj w ciągu nocy, aby nie zaburzyć normalnego funkcjonowania sklepu. Czasu na tego rodzaju operacje jest więc niewiele. Dodatkowo częsta zmiana miejsca mebli powoduje ich uszkodzenia, a zakup nowych wiąże się z dodatkowymi kosztami. Dlatego też właściciele sklepów decydują się często na zakup wzmocnionych mebli wyposażonych w system kółek. Pozwala to na znacznie szybszą zmianę lokalizacji regałów bez konieczności ich rozbierania a niekiedy nawet roztowarowania. Obsługa sklepu może dokonać niezbędnych czynności samodzielnie bez konieczności angażowania ekipy zewnętrznej.

Przełamać standard
Coraz częściej w ostatnich kilku latach sklepy zamawiają regały w kolorach odbiegających od tradycyjnej już bieli. Obecnie najpopularniejszymi kolorami stają się odcienie szarości oraz brązu. W wielu sklepach możemy także zauważyć regały w odcieniach czerwieni czy fioletu. Również super i hipermarkety starają się przełamać standard, który dawno już się wszystkim opatrzył. Od jakiegoś czasu, aby wyodrębnić od reszty powierzchni handlowej niektóre ze stref, są one wyposażane w regały o innej kolorystyce. Duża część dominujących na rynku polskim sieci handlowych swoją kolebkę posiada we Francji. Na tamtejszym rynku od kilku ostatnich lat ma miejsce proces kompletnej zmiany kolorystyki. To tylko kwestia czasu, kiedy nowa moda zawita do naszego kraju.
W odpowiedzi na zmieniające się trendy i potrzeby klientów firma MAGO wprowadziła do swojej oferty nowy system regałowy Monos. Cieszący się ogromnym powodzeniem i sprawdzony także w Europie. Regał jest odpowiedzią na pytanie jak wygospodarować kilka kolejnych, cennych metrów powierzchni sprzedażowej. Produkt jest całkowicie nową konstrukcją wzorowaną na bazie Mega. Podstawową różnicą i zaletą jest fakt, iż posiada on wyłącznie jeden rząd tyłów mocowanych centralnie w środku nogi. Skraca to czas montażu jak również zmniejsza koszt zakupu. Pozwala także na uzyskanie około dziesięciu centymetrów więcej powierzchni sprzedaży przy każdej gondoli w stosunku do regałów tradycyjnych. Łatwo, więc obliczyć o ile można zwiększyć ekspozycję w skali całego sklepu i jak przełoży się to na zysk wygenerowany ze sprzedaży przy wykorzystaniu tej samej powierzchni. Jest to jeden z systemów, który w najbliższych latach dzięki swoim nowatorskim rozwiązaniom i wzornictwu będzie coraz częściej pojawiał się na wyposażeniu placówek handlowych.

W poszukiwaniu lepszych rozwiązań
Reasumując, nowe trendy i rozwiązania w aranżacji placówek handlowych są wynikiem dużej konkurencji wśród sieci handlowych, jakie przez ostatnie dwudziestolecie mocno zakorzeniły się na naszym rynku. W tym czasie przybyło nam kolejne, nowe pokolenie klientów, którzy stanowią dużą część odbiorców. Aby wyjść im naprzeciw należy rzucić nowe światło na wygodę oraz stylistykę powierzchni sprzedażowych. Sklepy szukają nieustannie lepszych i bardziej praktycznych rozwiązań przy zachowaniu podobnego pułapu cenowego. Wymuszają tym samym na producentach wyposażenia, aby zapewnili im oczekiwany rezultat. Dzięki temu dzisiejsze meble sklepowe ewoluowały w sposób naturalny. Nowe kolory, połączenia różnorodnych materiałów takich jak drewno, pleksi czy aluminium oraz możliwość lepszego zagospodarowania powierzchni stają się codziennością. Dzięki takim zabiegom dzisiejszy sklep nabiera innego oblicza a swoim właścicielom gwarantuje napływ nowych klientów, co w rezultacie przekłada się na jego rentowność.

Reklama

Galeria Jurajska