Emperia nie potwierdza rozmów z Eurocashem

– Oceniając sytuację rynkową uważamy, że taka transakcja nie jest realna, a informacje na jej temat traktujemy wyłącznie jako spekulacje – czytamy dalej w poniedziałkowym komunikacie spółki.

Tymczasem Pedro Martinho, prezes zarządu Eurocash poinformował o propozycji fuzji, jaką jegospółka złożyła zarządowi Emperii. – Eurocash zaproponował zarządowi Emperia Holding SA połączenie obu firm. Wierzymy że ta transakcja jest kluczowa dla przyszłość niezależni detaliści i dla całego rynku FMCG – czytamy w oświadczeniu wydanym przez prezesa Eurocash.

Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych polskich grup handlowych. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. Koordynatorem działalności grupy jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding SA. Grupa swym zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Spółka prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez magazyny cash&carry i centra dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Poprzez spółki Tradis oraz Ambra i DEF dociera do ponad 40 tys. polskich sklepów.

Handel detaliczny w Grupie Handlowej Emperia skupia sieci supermarketów, o różnorodnych formatach, prowadzące placówki marek Lewiatan, Groszek, Euro-Sklep, Milea, Społem Tychy, Stokrotka i Delima. Poprzez spółkę Partnerski Serwis Detaliczny Emperia współpracuje z 51 spółdzielniami spożywców. Łącznie w ramach sieci detalicznych Emperii działa już 3 880 polskich sklepów. Grupa Handlowa Emperia w całym kraju zatrudnia niemal 13 tysięcy osób.

Grupa Eurocash, jeden z największych hurtowych dystrybutorów artykułów FMCG w Polsce, osiągnął w I półroczu 2010 r. 3,3 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 3,3 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Eurocash zajmuje się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych. Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów detalicznych w całej Polsce. Do Grupy należy ogólnopolska sieć 121 dyskontowych hurtowni typu cash & Carry oraz systemy franczyzowe dla sklepów detalicznych pod takimi markami jak: Delikatesy Centrum, abc, IGA oraz Zielony Kłos. Od 2 sierpnia 2010 r. działalność Grupy Eurocash obejmuje także aktywną dystrybucję napojów alkoholowych poprzez spółki zależne Premium Distributors sp. z o.o.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016