Rynek kart podarunkowych w Polsce jest dość młody, w porównaniu ze Stanami Zjednoczonymi, których obroty z tytułu sprzedaży kart przewyższają rocznie 80 miliardów dolarów. – W Polsce konsumenci coraz częściej sięgają właśnie po tę formę prezentu – mówi Krzysztof Gorzkowski – prezes Polskiego Stowarzyszenia Emitentów Kart Podarunkowych, które powstało, by promować ideę kart. – Chociaż w dalszym ciągu największa ilość sprzedanych kart przypada na okresy przedświąteczne. Badania przeprowadzone przez PBS DGA wskazują, że 40 proc. naszej populacji zetknęło się z tą formą prezentu, czy to jako darczyńca czy odbiorca. 52 proc. uważa je za dobry prezent dla bliskich i przyjaciół. Podążamy za europejskimi trendami i coraz chętniej wykorzystujemy nowoczesne formy zakupów, które dają dużą elastyczność zarówno kupującemu kartę, jak i obdarowanemu – dodaje.

Polskie Stowarzyszenie Kart Podarunkowych w ramach promocji idei kart i kuponów prezentowych organizuje konkurs Złota Karta Podarunkowa 2010, który ma na celu wyłonienie najlepiej zaprojektowanej karty, która będzie spełniać najwyższe walory estetyczne, charakteryzując się jednocześnie pomysłowością projektu. Zgłoszenie do konkursu można nadsyłać do 17 września 2010 roku. Każdy z uczestników może przesłać do pięciu wzorów kart. Zwycięzca zostanie wyłoniony przez kapitułę konkursu. Nagrodę publiczności natomiast przyznają internauci w drodze głosowania na stronie www.kartypodarunkowe.org. Wyniki zostaną ogłoszone 6 października 2010 roku podczas konferencji „Perspektywy rozwoju kart podarunkowych w Polsce”.

Polskie Stowarzyszenie Emitentów Kart Podarunkowych powstało w 2010 roku w Gdańsku. Jego działania skupiają się głównie na promocji idei kart podarunkowych oraz nawiązywaniu współpracy z przedstawicielami różnych branż działających na rynku kart podarunkowych i kuponów prezentowych, by umożliwić wymianę doświadczeń i wiedzy między członkami i firmami zainteresowanymi wdrożeniem systemu kart podarunkowych.