Abra: 150 mln zł przychodów od początku roku

W sieci sklepów Abra przychody w ostatnim kwartale tego roku były o 147 proc. wyższe od poprzedniego. Okres wakacyjny stanowi średnio niemal 30 proc. całorocznej sprzedaży sklepów meblowych, dlatego w tym czasie trwa szczyt sezonowych wyprzedaży i promocji w sklepach. Podobnie Abra wprowadziła obniżki na swoje produkty oraz prowadziła intensywną kampanię marketingową. Wszystkie te działania przełożyły się na uzyskanie lepszych wyników w całej sieci.

– Pierwsze tygodnie września, które często są dobrym probierzem dla całego roku, pokazują pozytywny trend i wzrost sprzedaży. Być może będzie to od dawna oczekiwany przełom dla całej branży. Szczególnie, że zmiana trendu zbiegła się z ogłoszeniem korzystniejszej prognozy gospodarczej dla Polski i całej Unii Europejskiej – mówi Piotr Krzanowski, prezes zarządu Abra SA.

W zakończonym właśnie roku obrotowym, który trwa w Abrze od września do sierpnia, spółka uzyskała 246 mln zł przychodów, co stanowi 90 proc. ubiegłorocznej sprzedaży. Zdaniem zarządu Abry oczekiwany wzrost sprzedaży mebli w kolejnych miesiącach ustabilizuje się na poziomie kilku procent, ze względu na dodatkowe obawy konsumentów przed podwyżkami cen mebli, w tym większym podatku VAT.

Spółka już teraz przygotowuje się na lepszą koniunkturę, otwiera kolejne sklepy i tworzy własną sieć franczyzową. Obecnie posiada ponad 5 proc. rynku i dalej zamierza zwiększać swój udział. Do 2014 roku chce zarządzać siecią 150 sklepów w całej Polsce.
 

Reklama

Galeria Jurajska