Jacek Nitecki: W fuzji istotny jest czynnik ludzki

Powierzchnia całkowita obiektu przekroczy 30 tys. mkw.

Powierzchnia całkowita obiektu przekroczy 30 tys. mkw.

Zdaniem prezesa zarządu funduszu Elsmile Ltd. zanim rozpocznie się proces fuzji należy przeprowadzić szczegółowy audyt, zweryfikować umowy, zapoznać się z CV kluczowych managerów w firmie przejmowanej spotkać się i porozmawiać z dostawcami i partnerami, w końcu zbudować scenariusz fuzji i docelowy model nowej organizacji po połączeniu dwóch organizacji. – Z reguły buduje się dedykowany zespół, który odpowiada za jej przebieg. W jego skład wchodzą prawnicy, specjaliści operacyjni, finansiści oraz osoba, która jest decydentem. Tę ostatnią zazwyczaj jest dyrektor zarządzający lub prezes i to na jego barkach spoczywa cała odpowiedzialność za finalne decyzje – mówi Jacek Nitecki. – Bardzo korzystnym rozwiązaniem jest przygotowanie specjalnego programu lojalnościowego dla kluczowych pracowników firmy przejmowanej, by oni, w chwili zmiany właściciela, pozostali w firmie, byli zmotywowani i chętnie współpracowali.Taki program lojalnościowy pozwala im z większą otwartością rozmawiać o zmianach i nowych rozwiązaniach w firmie – dodaje.

Taki program powinien być, dla przejmującego podmiotu, priorytetem. – Zdarzają się przypadki, że po informacji o zmianie właściciela ponad połowa pracowników z kadry zarządzającej w firmie przejmowanej składa wypowiedzenie. Odbudowanie takiej struktury to ogromny wydatek finansowy, znaczne osłabienie firmy przejmowanej, pochłania również bardzo dużo energii wprowadzając duże zamieszanie i demotywację wśród pracowników – komentuje Jacek Nitecki. 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016