Eurocash: małe sklepy są coraz częściej zamykane

Małe sklepy, które jeszcze działają na rynku, muszą dotrzymać kroku większym spółkom spożywczym. Za spadek liczby sklepów spożywczych odpowiadają głównie najmniejsze sklepy, które najczęściej zatrudniają  jednego pracownika.

Zarząd Eurocash przyjrzał się analizom rynku i tendencjom, które na nim obecnie występują. W przeciągu trzech lat dwukrotnie wzrosło znaczenie sklepów, które zatrudniają więcej niż czterech pracowników. Na rynku głównie zamykane są sklepy z obsługą tradycyjną (zza lady). Jednocześnie rośnie znaczenie sklepów samoobsługowych i sklepów z obsługą, wyspecjalizowanych w sprzedaży świeżej żywności. Sklepy spożywcze przedłużają godziny otwarcia, aby dostosować się do potrzeb klientów. Z kolei klienci częściej robią zakupy w placówkach, które otwarte są przez więcej niż 14 godzin na dobę. Jednocześnie na rynku zamykane są sklepy, które przestały być dogodne dla klientów. Lokalne sklepy mają przewagę lub mogą ją uzyskać w wielu spośród najważniejszych dla klientów kryteriów zakupu produktów spożywczych. Dla klientów najważniejszymi kryteriami są świeżość produktów i ich jakość.

Eurocash SA przedstawił zarządowi Emperia Holding SA propozycję połączenia obu spółek. Za 1 akcję Emperii jej akcjonariusze mogą otrzymać 3,76 akcji nowej emisji Eurocash. Propozycja połączenia jest wiążąca przez dwa tygodnie. 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016