Eurocash: liczba dyskontów rośnie agresywnie

Biedronka należąca do portugalskiej spółki Jeronimo Martins Dystrybcja posiada ponad 1500 dyskontów w Polsce. Tym samym należy do niej 70 proc. rynku. Druga jest niemiecka firma Lidl, która obecnie posiada w Polsce ok. 350 dyskontów. Kolejnym graczem jest duńska spółka Netto, która obecnie ma blisko 200 sklepów w naszym kraju. Na czwartym miejscu jest niemiecki Aldi, pod którego szyldem działa ponad 40 marketów.

W ciągu ostatnich czterech lat wartość sprzedaży dyskontów wzrosła trzykrotnie. W pierwszej połowie dekady liderem wzrostu był Lidl, ale po 2005 roku Biedronka rosła rocznie o ponad 30 proc. Ponadto dyskonty oferują o połowę mniej marek produktów w top 10 kategoriach FMCG, niż inne rodzaje sklepów.
Im mniejszy sklep tym większa liczba różnych marek. 

Eurocash SA przedstawił zarządowi Emperia Holding SA propozycję połączenia obu spółek. Za 1 akcję Emperii jej akcjonariusze mogą otrzymać 3,76 akcji nowej emisji Eurocash. Propozycja połączenia jest wiążąca przez dwa tygodnie.

Połączona firma stałaby się jednym z największych podmiotów na krajowym rynku FMCG. W 2009 r. Eurocash osiągnął przychody ze sprzedaży na poziomie 8,9 mld zł (wyniki pro-forma, nieaudytowane, obejmujące również przychody spółki Premium Distributors, przejętej przez Eurocash w sierpniu 2010 r.). Emperia natomiast osiągnęła w tym okresie przychody wynoszące 5,5 mld zł. Połączona firma będzie mogła obsługiwać wszystkie segmenty tradycyjnego handlu detalicznego i rynku HORECA w całej Polsce. 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016