Małe sklepy potrzebują silnego hurtownika

Zdaniem Eurocash na rynku działa wielu małych hurtowników (obsługujących lokalne sklepy), a trzech głównych graczy posiada zaledwie 24 proc. rynku. – To główny powód dlaczego małe sklepy znikają z rynku, a sieci dyskontowe z roku na rok umacniają pozycję – przekonywał prezes Eurocash, podczas konferencji na temat proponowanej fuzji Eurocash SA z Grupą Emperia.

Wciąż ponad 50 proc. rynku hurtowego jest w rękach małych podmiotów. Nawet po proponowanym przejęciu trzech największych hurtowników uzyska jedynie 28 proc. udział w rynku.

Eurocash SA przedstawił zarządowi Emperia Holding SA propozycję połączenia obu spółek. Za 1 akcję Emperii jej akcjonariusze mogą otrzymać 3,76 akcji nowej emisji Eurocash. Propozycja połączenia jest wiążąca przez dwa tygodnie.

Grupa Eurocash, jeden z największych hurtowych dystrybutorów artykułów FMCG w Polsce, osiągnął w I półroczu 2010 r. 3,3 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 3,3 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych polskich grup handlowych. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. Koordynatorem działalności grupy jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding SA. Grupa swym zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Spółka prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez magazyny cash&carry i centra dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Poprzez spółki Tradis oraz Ambra i DEF dociera do ponad 40 tys. polskich sklepów.

Reklama

Galeria Jurajska