Poza tradycyjnym piknikiem, który zostanie zorganizowany we wszystkich nowych lokalizacjach, to właśnie szczecinianie poczęstują się wielkim, urodzinowym tortem Netto. Każdy będzie mógł zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z międzynarodową maskotką sieci – pieskiem Scottiem, a zakupy umilą występy zespołu Dixielandband.

Wszystkie trzy nowe markety zostaną otwarte uroczyście o godz. 7.45 (Radlin), 8.00 (Szczecin) oraz 8.15 (Bielawa), w czwartek, 16 września. Mają od 650 (Bielawa) do 700 (Szczecin) mkw. powierzchni handlowej. We wszystkich powstały stoiska poddzierżawców: mięsne, piekarnia i kioski z prasą. W każdym z nowych Netto znalazło zatrudnienie 12 osób (9 sprzedawców i trzyosobowe kierownictwo), przy czym sieć  prowadzi rekrutację poprzez miejscowe urzędy pracy. Klienci mają do dyspozycji wygodne parkingi, każdy na ok. 50 miejsc. Za zakupy w każdym nowym markecie można zapłacić kartą.

Duńska sieć osiedlowych sklepów spożywczych, oferujących produkty pierwszej potrzeby po niskich cenach, jest obecna na polskim rynku od sierpnia 1995 roku, kiedy to otwarty został pierwszy sklep w Szczecinie. Netto posiada dwa centra dystrybucyjne: w Motańcu pod Szczecinem oraz w Domasławie pod Wrocławiem. Netto sp. z o.o. jest obecnie największą firmą w województwie zachodniopomorskim, zatrudnia ok. 3 tys. osób. Netto stanowi część Dansk Supermarked A/S, której właścicielami są A.P. Mřller-Mćrsk Gruppen i F. Salling. Dansk Supermarked jest również właścicielem i zarządcą sieci hipermarketów Bilka i Fotex. Dansk Supermarked jest drugim co do wielkości przedsiębiorstwem działającym w branży handlu detalicznego w Danii. Poza Polską i Danią, sieć rozwija się w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwecji.

W I połowie br. całkowite przychody Dansk Supermarked Group wzrosły o 3,1 proc. i sięgnęły 28,5 mld koron duńskich.