Walmart i Kmart rozwijają sprzedaż internetową

W Stanach Zjednoczonych tylko kilka firm funkcjonuje w sektorze sprzedaży internetowej z dostawą do domu – są to przede wszystkim Safeway, dziajajaca na obszarze Kalifornii i Amazon Fresh z Seattle. Ten rynek jest znacznie słabiej rozwiniety niż w Europie, sugeruje The Financial Times.

Zdaniem Recharda Tarrenta, założyciela amerykańskiego serwisu MyWebGrocer, jesteśmy w idealnym momencie do rozwoju internetowych systemów sprzedażowych. Przemawia za tym fakt, że dzisiejsze pokolenie dwudziestolatków to osoby, które już są przyzwyczajone do robienia zakupów w sieci. Jako nastolatki w ten sposób zdobywali płyty i książki. Można zatem liczyć, że taki nawyk zakupowy będą nadal powielać, a to przekłada się również na sposób kupowania artykułów spożywczych i chemii gospodarczej przez młode kobiety, które wchodza w etap zakładania własnych rodzin i decydowania o domowych sprawunkach.

Z tych względów już teraz amerykański Walmart rozpoczął testowanie systemu “pay online and pick up today” (zapłać online i odbierz dzisiaj). Ta usługa wydaje się być atrakcyjna rowneż dla sieci dyskontowej Kmart, która na terenie Stanów Zjednoczonych posiada około 400 sklepów. Dostawę do domu realizuje już w takich miastach jak Boston, Chicago czy Nowy Jork.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016