Handel będzie dążył do coraz większej konsolidacji

Ukończenie inwestycji przewidziane jest na wiosnę 2012 roku

Ukończenie inwestycji przewidziane jest na wiosnę 2012 roku

Handel nowoczesny będzie zatem dążył do coraz większej konsolidacji.

Co wybiorą klienci? Rośnie rola małych sklepów na codzienne, wygodne zakupy. Dlatego silnie inwestujemy w rozwój mniejszych placówek Tesco oraz supermarketów Savia z poszerzoną ofertą. Z drugiej zaś strony – mamy coraz mniej czasu i chcemy załatwiać jak najwięcej spraw pod jednym dachem. Stąd nie wolno przekreślać roli hipermarketów. Wciąż w Polsce nie brakuje dużych miast, których mieszkańcy pozbawieni są możliwości robienia większych zakupów w konkurencyjnych cenach. Kolejne miesiące to dalsza rywalizacja sieci w budowaniu oferty, oznaczająca więcej korzyści dla konsumentów, a dla sieci – konieczność budowania sprzedaży w oparciu o wolumen a nie cenę.

Rok 2009 zapamiętamy jako czas światowego spowolnienia gospodarczego, z którego Polska, ale i polski handel, wyszły obronną ręką. Konsumenci niewątpliwie bardziej uważnie gospodarowali swoimi portfelami, koncentrując się przede wszystkim na wydatkach koniecznych, do których również należą produkty FMCG. Łatwo jednak zaobserwować zmianę w dynamice wzrostu rynku spożywczego, która z 8,9 proc. w 2008 roku spadła do 0,4 proc. z 2009 roku (dane PMR). W tej sytuacji wynik kanału nowoczesnego, który praktycznie nie zmienił swojej dynamiki można określić jako bardzo dobry.

W Tesco mówimy, że wspólnie z klientami udało nam się pokonać kryzys. A wszystko dzięki ofercie, przygotowanej właśnie na czas spowolnienia gospodarczego. Ponad 700 nowych produktów na wyłączność w "dyskontowych" cenach czy "Hity miesiąca" sprawiły, że mimo rosnącej skłonności do oszczędzania pozyskaliśmy nowych klientów.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016