Eurocash SA przedstawił zarządowi Emperia Holding SA propozycję połączenia obu spółek. Za 1 akcję Emperii jej akcjonariusze mogą otrzymać 3,76 akcji nowej emisji Eurocash. Propozycja połączenia jest wiążąca przez dwa tygodnie.

Połączona firma stałaby się jednym z największych podmiotów na krajowym rynku FMCG. W 2009 r. Eurocash osiągnął przychody ze sprzedaży na poziomie 8,9 mld zł (wyniki pro-forma, nieaudytowane, obejmujące również przychody spółki Premium Distributors, przejętej przez Eurocash w sierpniu 2010 r.). Emperia natomiast osiągnęła w tym okresie przychody wynoszące 5,5 mld zł. Połączona firma będzie mogła obsługiwać wszystkie segmenty tradycyjnego handlu detalicznego i rynku HORECA w całej Polsce.

Eurocash zajmuje się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych. Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów detalicznych w całej Polsce. Do Grupy należy ogólnopolska sieć 121 dyskontowych hurtowni typu cash & Carry oraz systemy franczyzowe dla sklepów detalicznych pod takimi markami jak: Delikatesy Centrum, abc, IGA oraz Zielony Kłos. Od 2 sierpnia 2010 roku działalność Grupy Eurocash obejmuje także aktywną dystrybucję napojów alkoholowych poprzez spółki zależne Premium Distributors sp. z o.o.

Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych polskich grup handlowych. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. Koordynatorem działalności grupy jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding SA. Grupa swym zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Spółka prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez magazyny cash&carry i centra dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Poprzez spółki Tradis oraz Ambra i DEF dociera do ponad 40 tys. polskich sklepów.