Klienci przekonują się do dyskontów

Dynamiczny rozwój dyskontów

Dynamiczny rozwój dyskontów

Kalkulują wydatki na artykuły spożywcze, porównują ceny. Wyciągnęli wnioski z kryzysu i stąd nie malejące zainteresowanie ofertą sieci dyskontowych. To z kolei napędza bardzo dynamiczny rozwój tego typu sklepów, także w małych miejscowościach.

Choć Światowa Organizacja Handlu prognozowała, że handel w 2009 r. spadnie do najniższego poziomu od II wojny światowej, w Polsce te prognozy się nie sprawdziły. Nastąpił bardzo dynamiczny rozwój dyskontów, który zapoczątkował zmiany na rynku zarówno handlu detalicznego, jak i hurtowego w Polsce. Wiele małych sklepów i hurtowni zakończyło działalność, ale te najsilniejsze, dbające o jakość produktów i kontaktów z klientem, potrafiły znaleźć własną drogę i mają się dobrze.

Fuzje i przejęcia to kolejny widoczny trend w branży. Rynek handlu w Polsce cały czas się kształtuje, stąd czeka nas z pewnością wiele zmian i przetasowań. Działamy w biznesie bardzo ciekawym, dynamicznym (mimo kryzysu ta branża w Polsce rozwija się najszybciej), rozwojowym (mimo tak dużego nasycenia rynku, wszyscy mówią o otwieraniu kolejnych sklepów). Wartość rynku handlu detalicznego w 2008 roku wyniosła w Polsce 68,2 mld zł i przewiduje się, że do 2013 roku wzrośnie o kolejne 18 proc., do poziomu 80 mld (na samej tylko żywności). Jeśli dodamy artykuły przemysłowe, to otrzymamy wartość całego rynku handlu detalicznego w Polsce na poziomie 600 mld zł rocznie. Prognozy dla handlu detalicznego są bardzo optymistyczne. Eksperci różnią się w szacunkach, dotyczących wzrostu (od 5 proc. do 20 proc.), ale są zgodni co do jednego: że przez najbliższe 3 – 5 lat handel detaliczny będzie się mocno rozwijać: wzrośnie liczba sklepów, wzrosną obroty, szczególnie sklepów dyskontowych.

Tak jak zaplanowaliśmy w ubiegłym roku, w Netto nie zwalniamy tempa rozwoju. Zgodnie z naszą strategią, zawierającą się w sformułowaniu "Więcej za mniej", oferujemy duży wybór dobrej jakości towarów w najniższych cenach. Nasz cel na ten rok to budowanie dobrych relacji z klientami, które są oparte na zaufaniu. Nasze podejście do dostawców nie zmieniło się od lat. Stawiamy na uczciwość w interesach i negocjacjach. Jeśli chodzi o naszych pracowników, to mogą oczekiwać od nas traktowania z szacunkiem i uczciwego wynagradzania.

Reklama

Galeria Jurajska