Emperia prognozuje 89 mln zł zysku netto w br.

W 2012 roku zysk firmy ma wzrosnąć do 172 mln zł, EBITDA do 325 mln zł, a przychody do 8 mld zł. Nakłady inwestycyjne w 2010 r. mają wynieść 151 mln zł, w 2011 r. 200 mln zł, a w 2012 r. 239 mln zł.
Dług netto na koniec 2010 r. ma się ukształtować na poziomie 300 mln zł, rok później 251 mln zł, a w 2012 r. ma wynieść 217 mln zł – czytamy dalej w komunikacie spółki. – Ogłoszenie kilkuletniej perspektywy wyników finansowych jest podyktowane zamiarem zaprezentowania akcjonariuszom spółki przewidywanych, konkretnych efektów zakończonego procesu – trwającej od 2007 roku – skutecznej restrukturyzacji działalności naszej spółki. Celem zarządu Emperii jest także przedstawienie swoim akcjonariuszom efektów przygotowywanej i wdrażanej od kilku miesięcy nowej strategii działania – podała Emperia w komunikacie.

– Zakończyliśmy z sukcesem kilkuletni, unikalny na polskim rynku FMCG, bardzo skomplikowany i kosztochłonny proces restrukturyzacji podmiotów wchodzących w skład naszej Grupy. Koszt działań restrukturyzacyjnych był wyraźnie widoczny w historycznych wynikach finansowych spółki, a co za tym idzie miał wpływ na cenę akcji Emperii. Przed nami czas intensywnego wzrostu i osiągania realnych korzyści z przeprowadzonych zmian. Potwierdzają to ogłoszone przez nas prognozy. Biorąc pod uwagę, co zrobiliśmy i oceniając perspektywy wzrostu Grupy Emperia jesteśmy przekonani, że akcje naszej spółki są obecnie znacząco niedoszacowane – mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding S.A.

Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych polskich grup handlowych. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. Koordynatorem działalności grupy jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding SA. Grupa swym zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Spółka prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez magazyny cash&carry i centra dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Poprzez spółki Tradis oraz Ambra i DEF dociera do ponad 40 tys. polskich sklepów.

Handel detaliczny w Grupie Handlowej Emperia skupia sieci supermarketów, o różnorodnych formatach, prowadzące placówki marek Lewiatan, Groszek, Euro-Sklep, Milea, Społem Tychy, Stokrotka i Delima. Poprzez spółkę Partnerski Serwis Detaliczny Emperia współpracuje z 51 spółdzielniami spożywców. Łącznie w ramach sieci detalicznych Emperii działa już 3 880 polskich sklepów. Grupa Handlowa Emperia w całym kraju zatrudnia niemal 13 tysięcy osób. W tym roku świętuje jubileusz 20-lecia powstania.

Reklama

Galeria Jurajska