Zdaniem konsumentów na miano przyjaznej sieci z branży odzieżowej, która gwarantuje wysoki standard i jakość obsługi zasługują: Ochnik (odzież skórzana), Pavo, Sanset Suits, Próchnik (odzież męska), Promod, Tatuum, Top Secret, Zara, H&M (odzież damska), Deichmann, Ecco, Kazar, Ryłko (obuwie), 5.10.15, Smyk (sklepy dla dzieci).

Natomiast w Rankingu branż wg zadowolenia klientów, sporządzonego również w oparciu o dane zebrane przez internetowy serwis jakoscobsługi.pl, najlepiej oceniane były sklepy internetowe z odzieżą, obuwiem i dodatkami, internetowe sklepy ze sprzętem AGD i RTV oraz sieciowa sprzedaż książek płyt i filmów. Na te sektory handlu wskazywało znacznie ponad 60 proc. konsumentów. W dalszej kolejności internauci wskazywali branżę odzieżową, apteki, studia fitness i siłownie, salony fryzjerskie. Najgorzej postrzegany jest sektor transportu, zwłaszcza miejskiego. Jednak co istotne, dosyć źle, bo ze wskaźnikiem jakości obsługi na poziomie 30 proc., oceniane są supermarkety, sklepy i markety budowlane oraz hurtownie samoobsługowe.

Na obsługę w polskich sklepach nie narzeka jedynie 25 proc konsumentów – wynika z badania. W stosunku do roku 2009 nastąpiła mała, bo jedynie dwuprocentowa, poprawa w ocenach jakości obsługi klientów. Dodatkowo nastąpiło – w stosunku do lat wcześniejszych – zatarcie różnic pomiędzy geograficznymi regionami Polski.