– To moment, kiedy po euforii z powodu wyjścia z kryzysu, rodzą się pierwsze realne projekty, jednak na prawdziwy boom, trzeba poczekać jeszcze 2-3 lata. Banki wciąż nie mają dla nas finansowania, a deweloperzy nie są jeszcze w stanie  spełnić wszystkich wyśrubowanych warunków stawianych przez instytucje.

Galeria Kaskada w Szczecinie to chyba pierwsza rozpoczęta budowa centrum handlowego po kryzysie. Finansowanie dla projektu udało się nam zapewnić na początku 2010 r., kiedy rynek praktycznie jeszcze był pogrążony w dekoniunkturze. Warunki kredytowania są zupełnie inne niż w okresie hossy, ale nie można powiedzieć, że są one nie do spełnienia. Rynek wraca do normalności – podsumowuje Rafał Twarowski.

Organizatorem Shopping Center Forum jest firma BROG Media Biznesu, wydawca portalu Retailnet.pl. Kolejna konferencja Shopping Center Forum & Awards odbędzie się 3 lutego 2011 roku w hotelu Hilton w Warszawie.