Minął czas dla Emperii

Jak podaje Parkiet, Eurocash ma teraz zwrócić się z ofertą bezpośrednio do akcjonariuszy. Tymczasem zarząd Eurocashu zwołał Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie na dzień 25 października.

Przypomnijmy, że przed dwoma tygodniami Eurocash zaproponował za jedną akcję Emperii 3,76 własnych walorów. Władze Emperii od razu odrzuciły tę ofertę jako niekorzystną i zapowiedziały, że będą do tego samego zachęcały pozostałych akcjonariuszy. Notowana na giełdzie spółka ma ponad 70 proc. akcji w wolnym obrocie.

Zgodnie z nową strategią rozwoju Emperii, jej akcjonariusze mają otrzymywać wyższą dywidendę. Zarząd spółki zamierza rokrocznie rekomendować WZA wypłatę dywidendy na poziomie 40 proc. Do tej pory sięgała ona 20 proc. Co więc, w grupie wydzielone zostaną trzy niezależne dywizje biznesowe: dystrybucja, supermarkety i nieruchomości.

Zgodnie z planami holdingu – Grupa Dystrybucyjna Tradis oraz Supermarkety Stokrotka osiągną pozycję lidera w segmentach, w których działają na rynku polskim. Wyodrębnienie trzech dywizji biznesowych zapewni Grupie pełną transparentność, ułatwi wycenę i podwyższy zdolność akwizycyjną. Debiut Grupy Dystrybucyjnej Tradis na GPW w Warszawie możliwy jest już w czerwcu 2011 roku, a spółki Stokrotka w czerwcu 2013.

Eurocash zajmuje się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych. Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów detalicznych w całej Polsce. Do Grupy należy ogólnopolska sieć 121 dyskontowych hurtowni typu cash & Carry oraz systemy franczyzowe dla sklepów detalicznych pod takimi markami jak: Delikatesy Centrum, abc, IGA oraz Zielony Kłos. Od 2 sierpnia 2010 roku działalność Grupy Eurocash obejmuje także aktywną dystrybucję napojów alkoholowych poprzez spółki zależne Premium Distributors sp. z o.o.

Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych polskich grup handlowych. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. Koordynatorem działalności grupy jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding SA. Grupa swym zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Spółka prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez magazyny cash&carry i centra dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Poprzez spółki Tradis oraz Ambra i DEF dociera do ponad 40 tys. polskich sklepów.

Reklama

Galeria Jurajska