Tegoroczna wakacyjna edycja programu „Strefa bezpiecznych usług” przebiegała pod hasłem „Wyślij złodzieja na urlop”. Jej celem było uświadomienie osobom odwiedzającym Arkadię, jaką rolę w kwestiach zapobiegania kradzieżom kieszonkowym odgrywają racjonalne zachowania klientów i wzmożona czujność w trosce o własne bezpieczeństwo. Policjanci wręczali na terenie Arkadii ulotki z hasłem akcji i wywieszali plakaty informujące o tym, jak uniknąć zagrożenia.

– Prowadzone działania przyczyniły się do spadku liczby zgłoszonych kradzieży na terenie Warszawy. W porównaniu z ubiegłym rokiem w stolicy zanotowano o 26 proc. mniej zdarzeń – podsumowuje mł. inspektor Bogdan Krzyszczak, naczelnik Wydziału Wywiadowczo-Patrolowego KSP.

Policja szacuje, że w wyniku zeszłorocznej akcji, prowadzonej w środkach komunikacji miejskiej, na dworcach, lotnisku, w lokalach gastronomicznych oraz w Arkadii, kieszonkowa kradzież na terenie Śródmieścia spadła o ok. 40 proc. Kieszonkowcy unikają bowiem miejsc, nagłośnionych jako szczególnie patrolowane.

Centrum handlowe Arkadia, mieszczące się w Warszawie przy al. Jana Pawła II, to 287 tys. mkw powierzchni, ok. 230 lokali handlowych, w tym 180 sklepów oraz 30 restauracji i kawiarni oraz ok. 20 punktów usługowych. Centrum często włącza się w akcje społeczne. Od wielu lat współpracuje na przykład ze Stowarzyszeniem Przyjaciół Integracji. W 2004 roku Arkadia została laureatem I edycji konkursu „Warszawa bez barier”, zorganizowanego przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji z okazji Światowego Dnia Osób Niepełnosprawnych. Arkadia we współpracy z firmą Sony regularnie prowadzi także akcję „Ekoodpowiedzialni”, która ma na celu uwrażliwienie mieszkańców stolicy na problem środowiska naturalnego i podniesienie ich ekologicznej świadomości. W ramach przedsięwzięcia organizowane są bezpłatne punkty zbiórki elektrośmieci. W 2009 roku w ten sposób udało się zebrać około ośmiu ton odpadów.