Nowe inwestycje handlowe w Łódzkiem

Największym przedsięwzięciem będzie budowa Centrum Handlu, Biznesu i Rozrywki „Sukcesja” w Łodzi (54 tys. mkw.). Kompleks, realizowany przez łódzką spółkę Fabryka Biznesu, stanie w pobliżu ścisłego centrum miasta, kampusu Politechniki Łódzkiej i Międzynarodowych Targów Łódzkich, dla których ma być zapleczem. Oprócz galerii handlowej znajdą się w nim m.in. multipleks z dziewięcioma salami kinowymi, strefa rekreacyjna, trzygwiazdkowy hotel i biurowiec klasy A. Inwestor planuje rozpoczęcie budowy wiosną przyszłego roku, a zakończenie – na przełomie 2012 i 2013 r.

Na 2012 r. oddanie centrum handlowo-rozrywkowego Łódź Plaza zapowiedziała Plaza Centers. Galeria handlowa i multipleks powstaną na terenie dawnych zakładów Fakora.
Także do 2012 r. dwie nowe inwestycje zostaną zrealizowane w Bełchatowie. Galerię Bawełnianka z częścią kinowo-rozrywkową planuje spółka o tej samej nazwie, natomiast Echo Investment – Galerię Olimpia, która powstanie w miejscu obecnie funkcjonującego Centrum Handlowego „Echo”.

Natomiast do budowy centrum handlowo-rozrywkowego „Focus Mall” w Tomaszowie Mazowieckim przygotowuje się spółka Parkridge Retail. Planowany termin zakończenia inwestycji to również 2012 r.
Ponadto w przyszłym roku ma zakończyć się budowa centrum „Vis a Vis” w Sieradzu (inwestor Ingeborg Investments), Galerii Skierniewice (Skierniewice Investment) oraz Centrum Handlowego „Areszt” w Piotrkowie Trybunalskim (spółki Areszt Piotrków i G2o).

Według analityków, rynek nowoczesnych nieruchomości handlowych w Łódzkiem cechuje średnie nasycenie. Region jest daleko w tyle m.in. za województwami wielkopolskim, mazowieckim i dolnośląskim. Jak wynika z raportu Ernst & Young, opracowanego na zlecenie Fabryki Biznesu, zwłaszcza w Łodzi jest zapotrzebowanie na nowe centra handlowe.

– Wskaźnik powierzchni handlowej przypadającej na 1000 mieszkańców wynosi w Łodzi 650 i jest niższy nie tylko w porównaniu z Warszawą czy Poznaniem, ale też mniejszymi miastami w województwie łódzkim, na przykład Piotrkowem Trybunalskim – komentuje Krzysztof Apostolidis, prezes Fabryki Biznesu.

Reklama

Galeria Jurajska