Zarząd Z.O. Bytom przedstawił prognozę skonsolidowanych wyników finansowych na lata 2010 – 2014 i nową strategię rozwoju firmy. Jak prognozuje spółka, planowany poziom skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wyniesie w 2010 roku 70 mln zł, w 2011 roku 71,7 mln zł, w 2012 roku 102,7 mln zł, w 2013 roku 121,1 mln zł i w 2014 r.131,2 mln zł.

Jak czytamy w komunikacie, ten rok spółka zakończy ze stratą netto rzędu 22,5 mln zł. Kolejne lata mają przynieść zyski. W przyszłym roku planowany poziom skonsolidowanego zysku netto wyniesie 0,5 mln zł, w 2012 roku 3,6 mln zł, w 2013 roku 7,9 mln zł, a w kolejnym: 13 mln zł.

Prognozowane skonsolidowane wyniki finansowe poczynając od 2011 r. nie obejmują spółki zależnej Intermoda Fashion oraz spółki zależnej ZPJ Dolwis. Zarząd ZO Bytom zapowiada sprzedaż obu spółek.

W prognozie przyjęto założenia dotyczące nowej powierzchni handlowej sklepów otwieranych pod marką Bytom: w sumie do końca 2013 r. wyniesie ona 4,7 tys. mkw. W 2012 r. ma powstać nowa marka męskiej odzieży formalnej, która będzie sprzedawana we własnej sieci monoshopów. Do 1014 r. spółka chce otworzyć 1,5 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej dla nowej marki.

Strategia zakłada zmianę modelu biznesowego z firmy produkcyjno – handlowej na firmę handlową. Część produkcyjna firmy zostanie wydzielona i przeniesiona do spółki zależnej.

Zakłady Odzieżowe Bytom to polskie przedsiębiorstwo przemysłu lekkiego, specjalizujące się w produkcji odzieży męskiej. W asortymencie marki dostępne są głównie garnitury, marynarki oraz spodnie. Firma powstała w lipcu 1945 roku w Bytomiu. Od 1 stycznia 1995 roku jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych. Od początku istnienia wyprodukowała kilkadziesiąt milionów ubrań, które były sprzedawane z równym powodzeniem na rynku polskim oraz na rynku międzynarodowym, m.in. w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech czy USA.