Najlepiej sprawdza się marketing zintegrowany

Układ musi jeszcze zatwierdzić łódzki sąd

Układ musi jeszcze zatwierdzić łódzki sąd

Musi być także spójny wizerunkowo, konkretnie pozycjonowany i trafiać w coraz większe oczekiwania zarówno klientów, jak i najemców. Najlepiej sprawdza się tu marketing zintegrowany, polegający na strategicznym pojęciu wspierania działalności obiektu handlowego spójnymi akcjami dopasowanymi do specyfiki danego centrum, zgodnymi z jego pozycjonowaniem.

Poza imprezami organizowanymi zgodnie z kalendarzem handlowym (mikołajki, walentynki, Dzień Dziecka itp.), w ramach marketingu zintegrowanego odbywają się rozmaite akcje wspierające inicjatywy społeczne, prozdrowotne, a także mające na celu pomoc osobom potrzebującym.

W wydarzenia marketingowe coraz chętniej i częściej włączają się najemcy, oferując klientom nagrody w konkursach, rabaty, bonusy, karty zniżkowe i lojalnościowe. Budowanie lojalności klienta centrum handlowego jest bowiem jednym z podstawowych zadań i celów zarządcy obiektu. Klient musi dziś wiedzieć, że zrobienie udanych zakupów to nie jedyna możliwość, jaką oferuje mu jego ulubione centrum. Powinien czuć się w nim komfortowo, bezpiecznie, znaleźć w danym obiekcie marki, na których mu zależy, ale też dobrze jest, gdy ma przekonanie, że wybrane przez niego centrum ma mu do zaoferowania coś więcej – tzw. wartość dodaną.

Stąd coraz częściej na terenie wielofunkcyjnych centrów handlowych są organizowane imprezy kulturalne: wystawy, koncerty, a także – a może przede wszystkim – coraz bardziej rozpowszechnione akcje w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), takie jak stała współpraca z organizacjami społecznymi (Integracja, Caritas) w celu wspierania ważkich i potrzebnych inicjatyw, ścisłe współdziałanie z instytucjami typu policja w celu zapewnienia większego bezpieczeństwa w obiektach użyteczności publicznej, z organizacjami promującymi zdrowy styl życia itp.

Budowanie relacji z otoczeniem poprzez stałą obecność w życiu lokalnej społeczności to dowód na bycie jej nie tylko pełnoprawnym, ale i zaangażowanym członkiem. Ideałem jest, gdy obiekt tak wpisze się w szeroko pojęte otoczenie, że trudno wyobrazić sobie dany region bez jego działań. Dobrym przykładem może tu być CH Warszawa Wileńska będące integralną częścią warszawskiej Pragi i tradycyjnie obecne w wydarzeniach organizowanych na prawym brzegu Wisły, takich jak cykliczny Bieg dookoła ZOO czy też pełna atrakcji Noc Pragi.

Coraz częściej centra handlowe z racji swojej popularności angażują się w inicjatywy charytatywne, takie jak zbiórka środków dla chorej osoby czy też rozpowszechnione ostatnio zachęcanie klientów do wspomożenia osób, które ucierpiały w wyniku przetaczającej się przez nasz kraj powodzi.

Reklama

Galeria Jurajska