Ipopema: fuzja Emperii i Eurocash byłaby korzystna

Galeria Grodova

Zdaniem analityków spółki mogłyby obniżyć koszty sprzedaży i ogólne koszty administracyjne.

Przed dwoma tygodniami Eurocash wyszedł z propozycją fuzji ze spółka Emperia. Zaproponował za jedną akcję Emperii 3,76 własnych walorów. Władze Emperii od razu odrzuciły tę ofertę jako niekorzystną i zapowiedziały, że będą do tego samego zachęcały pozostałych akcjonariuszy. Notowana na giełdzie spółka ma ponad 70 proc. akcji w wolnym obrocie.

Eurocash zajmuje się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych. Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów detalicznych w całej Polsce. Do Grupy należy ogólnopolska sieć 121 dyskontowych hurtowni typu cash & Carry oraz systemy franczyzowe dla sklepów detalicznych pod takimi markami jak: Delikatesy Centrum, abc, IGA oraz Zielony Kłos. Od 2 sierpnia 2010 roku działalność Grupy Eurocash obejmuje także aktywną dystrybucję napojów alkoholowych poprzez spółki zależne Premium Distributors sp. z o.o.

Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych polskich grup handlowych. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. Koordynatorem działalności grupy jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding SA. Grupa swym zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Spółka prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez magazyny cash&carry i centra dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Poprzez spółki Tradis oraz Ambra i DEF dociera do ponad 40 tys. polskich sklepów.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016