Technologie samoobsługowe to trend przyszłości

Janusz Targosz, prezes zarządu, Jantar

Janusz Targosz, prezes zarządu, Jantar

Odpowiednio dobrany system wpływa na szybkość i efektywność obsługi klienta, a z punktu widzenia właściciela sklepu umożliwia sprawne zarządzane i skraca czas szkolenia pracowników. Handel coraz śmielej interesuje się technologiami opartymi o samoobsługę – wydaje się, że będzie to nieunikniony trend przyszłości.
Zauważamy coraz większe zainteresowanie kasami i kioskami samoobsługowymi (m.in. IBM Self Checkout, IBM Anyplace Kiosk). Samoobsługowe urządzenia wyposażane są w intuicyjny interface użytkownika, który prowadzi klienta poprzez kolejne kroki sprzedaży i umożliwia samodzielne zakupy. Z zastosowaniem urządzeń samoobsługowych wiążą się korzyści biznesowy, które przekładają się m.in na szybką obsługę, komfort i zadowolenie klientów czy łatwość przystosowania do różniej wielkości sklepów. Dodatkowo zastosowanie nowoczesnych monitorów dotykowych z czytnikiem kart magnetycznych umożliwia zastosowanie zintegrowanego systemu płatności, co daje możliwość zrezygnowania ze standardowego terminala do kart płatniczych.

Jako firma, która pierwsza w Polsce wdrożyła kasy samoobsługowe IBM Self Checkout przywiązujemy bardzo dużą wagę do rozwoju tej technologii. Obserwujemy, że coraz więcej klientów zwraca uwagę na jakość i gwarancję niezawodności urządzeń. W przypadku samych system sprzedaży bardzo ważne są jego funkcjonalności, które umożliwiają nie tylko sprzedaż, ale sprawne zarządzanie placówką, zarządzenie magazynem i produktami, pozwalają na dokonywanie analiz i raportów. Wpływa to niewątpliwie na sprawną organizację i działanie, a także konkurencyjność jednostki handlowej. Oferta oprogramowania dostosowywana jest do konkretnego klienta, w zależności od potrzeb proponujemy system dedykowany dla sieci supermarketów czy placówek typu non-food (m.in. perfumerie, sklepy odzieżowe, elektroniczne, jubilerskie).

Właściciele sklpeów coraz częściej decyzją się również na wprowadzanie cyfrowanych narzędzi do komunikacji z klientem – instalowane są monitory wyświetlające reklamy czy informacje. Warto tutaj wspomnieć o kioskach multimedialnych, które pozwalają klientowi na interakcje, a co za tym idzie dostosowanie przekazu do jego indywidualnych potrzeb.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016