Rozwój browaru, a co za tym idzie potrzeba tworzenia kolejnych materiałów promocyjnych sprawiły, że browar zdecydował się na uporządkowanie kwestii wizualnych.

Nowe logo browaru bazuje na liternictwie poprzednio używanej wersji. Jego integralną częścią jest symbol koguta. Już wcześniej stosowany był on na etykietach produktów, w wersji koguta stojącego na beczce. Obecnie kogut został uproszczony i trwale połączony z logotypem. Symbol ten ściśle nawiązuje do tradycji piwowarskich w Piotrkowie Trybunalskim, które sięgają wczesnego średniowiecza. Piotrkowscy piwowarzy używali tego znaku zamiast wiechy, co miało symbolizować obecności dobrego piwa w domu. Brak złocistego napoju w gospodarstwie, karczmie, zajeździe, czy austerii skutkował zdjęciem symbolu.

Kogut to strażnik nocy i poranka, budzący do pracy ludzi i przepędzający złe duchy oraz demony, zwłaszcza nocne, które mogły psuć piwo. Cornelius mocno identyfikuje się z dawnym piotrkowskim browarnictwem. Piwa warzone są tu tak jak kiedyś, w oparciu o historyczne, sprawdzone przez wieki receptury. Piwa Cornelius produkowane są według tradycyjnych metod, na bazie naturalnych składników, bez dodatku sztucznych barwników i konserwantów.