Tesco: rekordowe przychody ze sprzedaży kwiatów

Średni czas, jaki Polacy poświęcają na duże zakupy skrócił się w ciągu trzech lat o 12 minut – wynika z badań jakie firma 4P Research Mix przeprowadziła dla sieci sklepów Tesco. Co więcej, w hipermarketach coraz częściej kupujemy produkty nie zawsze kojarzone z tym typem sklepu, a wśród najszybciej rosnących kategorii produktów są m.in. leki, produkty optyczne i kwiaty.

Szczególnie chętnie kwiaty w supermarketach wybieramy przy różnego rodzaju świetach. – W tegoroczny Dzień Matki klienci kupili niemal trzy razy więcej kwiatów ciętych i o 80 proc. więcej kwiatów doniczkowych w porównaniu z rokiem 2009 – informuje Michał Sikora z biura prasowego Tesco Polska.: – Klienci wiedzą już, że supermarket może oferować świeże, dobrej jakości, a przede wszystkim tanie kwiaty. Będziemy inwestować w ten asortyment.

Pierwszy sklep pod nazwą Tesco powstał w 1929 roku w londyńskiej dzielnicy Edgware. Na londyńskiej giełdzie firma jest notowana od 1947 roku. Obecnie jest jedną z trzech największych międzynarodowych sieci detalicznych. Początkowo firma zajmowała się sprzedażą żywności, ale rozszerzyła swoją ofertę również na odzież, sprzęt elektroniczny i samochody. Obecnie w Polsce pod marką Tesco działa 336 sklepów o łącznej powierzchni 701 697 mkw., 26 stacji benzynowych oraz trzy centra dystrybucyjne. Do sieci Tesco należy ponadto 30 supermarketów Savia. Łącznie grupa Tesco zatrudnia w naszym kraju ponad 28 tys. pracowników.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016