Leasing czystości jest korzystny finansowo

Arkadiusz Choczaj, CWS-boco Polska
Ślizga podłoga czy błoto na wycieraczce to częsty widok przy wejściu do sklepu. Początek wojaży zakupowych może zacząć się niebezpiecznie. Klienci muszą niezwykle uważać, żeby utrzymać równowagę oraz wyjść z tej „walki” bez szwanku. W tej kwestii idealnym rozwiązaniem jest wyposażenie supermarketu w specjalne maty wejściowe, które zatrzymują nawet 90 proc. brudu suchego oraz 70 proc. brudu mokrego. Skutecznie zapobiegają wnoszeniu i rozprzestrzenianiu się nieczystości. Co więcej, dzięki ich zastosowaniu zmniejszają się koszty związane ze sprzątaniem, a podłogi na dłużej zachowują swój ładny wygląd.
Niektóre firmy oferują swoim klientom dodatkową usługę, w ramach której umieszczają na matach dowolne logotypy. Dzięki temu maty mogą służyć jako element identyfikacji wizualnej firmy bądź nośnik reklamowy. Ponadto klient może dowolnie wybrać kształt mat, odpowiedni do przestrzeni, w jakich mają być wyłożone.

Trzy strefy czyszczenia
Innym, równie efektywnym rozwiązaniem jest zastosowanie tzw. trzech stref czyszczenia. Jest to dopasowana indywidualnie kombinacja zestawu aluminiowych wycieraczek profilowych oraz nylonowych mat wejściowych, które zapewniają skuteczną ochronę przed wszelkiego rodzaju zanieczyszczeniami. Pierwsza strefa odpowiedzialna jest za usuwanie najcięższych zabrudzeń. Obejmuje wycieraczki o profilu szczotkowym i gumowym, umieszczane najczęściej na zewnątrz lub w wejściach zadaszonych. Druga strefa zajmuje się tzw. średnimi zanieczyszczeniami. Obejmuje wycieraczki o profilu rypsowym, rozkładane są najczęściej wewnątrz budynku. Natomiast ostatnia strefa to maty nylonowe, odpowiedzialne za ostateczne suszenie.

Pierwsze wrażenie
Czyste wejście do sklepu zapewnia dobre pierwsze wrażenie. Istotne jest również zadbanie o czystość wewnątrz budynku. Często firmy współpracują w tym zakresie z zewnętrznym personelem sprzątającym. Czyste półki sklepowe oraz podłoga to podstawa. W sklepie musi lśnić, a klient nie ma prawa znaleźć nawet jednego kłębuszka kurzu.
Najwięcej wyzwań spotka nas jednak w toalecie. Jest to miejsce, w którym niezwykle ważnie jest utrzymanie czystości oraz zadbanie o higienę. Wyposażając toaletę musimy dobrać odpowiednie urządzenia higieny. Podstawowe sprzęty to dozownik mydła w pianie lub w płynie. Wybierając tą drugą opcję stawiamy na ekologię. Zazwyczaj już tylko jedna porcja piany mydlanej, która 30 krotne powiększa objętość kropli koncentratu mydła, wystarcza do wymycia rąk. Co więcej, rozwiązanie to pozwala zmniejszyć ilość zużywanej wody oraz przyśpieszyć czas mycia dłoni. Następnie użytkownik toalety musi osuszyć ręce. Warto w tej kwestii zainteresować się podajnikiem ręcznika bawełnianego. Jest on ekologiczną alternatywą nie tylko dla elektrycznych suszarek do rąk, ale również podajników ręczników papierowych. Suszarki elektryczne to chyba najmniej lubiane przez użytkowników rozwiązanie. Jeśli już działają, to mają słabą moc i długi czas suszenia. Dodatkowo są głośne i zużywają duże ilości prądu. Lepszym, choć nie pozbawionym wad rozwiązaniem są ręczniki papierowe. Lepiej suszą ręce i nie hałasują. Mają jednak zasadniczą wadę – brakuje ich, kiedy są najbardziej potrzebne. Przepełniony podajnik potrafi też znienacka wystrzelić, powodując bałagan w całej łazience. Uzupełnianie ręczników i wywożenie ton śmieci to dodatkowy obowiązek i kłopot dla osób dbających o czystość toalet oraz dodatkowe koszty. Niezwykle ważny jest również w toalecie zapach. Wyposażenie pomieszczenia łazienkowego w automatycznie uruchamiany odświeżacz powietrza zapewni w nim uczucie świeżości na dłużej. W każdej toalecie obowiązkowo musi się znaleźć podajnik papieru toaletowego, a dodatkowo w damskiej pojemnik sanitarny na zużyte środki higieniczne. Pozwala on oddzielić śmieci sanitarne od śmieci komunalnych, a co za tym idzie zlikwidować ryzyko infekcji.

Usługa dopasowana pod klienta
– Od wielu lat zajmujemy się profesjonalnym zarządzaniem czystością – mówi Andrzej Smółko, prezes zarządu CWS-boco Polska . – Oferujemy swoim klientom usługę „wynajmu czystości”, w ramach której dzierżawimy urządzenia higieny oraz maty, odpowiadając jednocześnie za ich serwis oraz dostarczając materiały eksploatacyjne. Dopasowujemy usługę bezpośrednio pod klienta, zapewniając jak największą efektywność kosztową – dodaje. „Wynajem czystości” jest także dobrym narzędziem wsparcia rozwoju firm. Z jednej strony „wynajmując czystość” firmy poprawiają płynność finansową i ograniczają ryzyko ekonomiczne, gdyż opłaty miesięczne są stałe i niewielkie. Z drugiej strony na oszczędnościach się nie kończy. Firma korzysta na efekcie skali. Usługodawca zamawia i kupuje produkty objęte gwarancją producenta za niższą, hurtową cenę, zachowując przy tym jakości usług i oferowanych produktów.

Stałe koszty
„Leasing czystości” to rozwiązanie nie tylko wygodne, ale również korzystne finansowo. Firmy, dzierżawiąc produkty, nie obciążają ich zakupem swoich budżetów, zyskując nadwyżki finansowe pozwalające na kolejne inwestycje. Ponoszą jedynie stałe, z góry określone koszty. Dostawca usługi nadzoruje całość procesów logistycznych, odpowiada za serwis i eksploatację. Wynajem długoterminowy, jakim jest „leasing czystości”, to przede wszystkim indywidualnie skonstruowany dla firmy model finansowania, gdzie klient korzysta z preferencji podatkowych analogicznych do leasingu. Jest to elastyczny, szybki i wygodny sposób finansowania dla firm.

Reklama

Galeria Jurajska