Galeria Słoneczna będzie pierwszym nowoczesnym obiektem handlowym w liczącym 225 tys. mieszkańców Radomiu. Na powierzchni wynajmu blisko 42 tys. mkw. znajdzie się ok. 170 sklepów i punktów usługowych. Inwestycja jest częścią większego kompleksu – Centrum Słonecznego – wielofunkcyjnego projektu, w skład którego wchodzi także Aquapark, osiedle mieszkaniowe, otwarty amfiteatr, sezonowe lodowisko, plac zabaw dla dzieci oraz park ze ścieżkami rowerowymi. Budowa rozpoczęła się w lipcu 2009 r., otwarcie centrum handlowego zaplanowano na wiosnę 2011 roku. – Obecnie największym centrum handlowym pierwszej generacji w Radomiu jest M1 wybudowane w 2000 roku. Galeria Słoneczna zaoferuje mieszkańcom miasta nie tylko bardziej kompleksowy i zróżnicowany wybór w przypadku zakupów, ale także stworzy unikalne w skali całego Radomia miejsce spędzania wolnego czasu i rozrywki, w którym każdy znajdzie coś dla siebie – mówi Sean Briggs, Regional Leasing Director AIG/Lincoln Polska.

Niewykorzystany potencjał
Do tej pory inwestorzy omijali Radom. Jednak zdaniem analityków pojawienie się Galerii Słonecznej w tym mieście podniesie prestiż tego rynku. – Radom jest drugim co do wielkości miastem województwa mazowieckiego, z bardzo dużym i wciąż nie wykorzystanym potencjałem. Nadal brakuje w nim nowoczesnej powierzchni handlowej, a aktualna podaż jest rozproszona. Galeria Słoneczna dzięki skoncentrowaniu bogatej oferty handlowo – usługowej i gastronomicznej, obecności sześcio-ekranowego kina, ma wszelkie szanse zdominować nie tylko rynek lokalny, ale także nabrać charakteru centrum regionalnego – uważa Justyna Wróblewska, negocjator działu powierzchni handlowych firmy doradczej Cushman & Wakefield. Jej zdaniem nowa galeria z pewnością stanie się popularnym miejscem spotkań i spędzania wolnego czasu, a także ożywi centrum miasta. – Uporządkowano tereny zielone przy Potoku Północnym oraz przebudowywane są główne ulice. Projekt cieszy się bardzo dobrym odbiorem i ogromnym zainteresowaniem ze strony międzynarodowych i krajowych najemców, a realizacja inwestycji budzi żywe zainteresowanie wśród przyszłych odwiedzających. Wiele światowych i krajowych marek otworzy swoje pierwsze salony w tym regionie, na co bardzo czekają mieszkańcy. Bez wątpienia skala tego projektu przyciągnie spojrzenia potencjalnych inwestorów do Radomia – dodaje.

Debiutanci w Radomiu
W nowym obiekcie pojawią się marki, które dotychczas nie były obecne na lokalnym rynku. – Galeria Słoneczna cieszy się dużym zainteresowaniem najemców. Nieustannie prowadzone są zaawansowane negocjacje z kolejnymi firmami planującymi otworzyć swoje lokale w naszym centrum – mówi Sean Briggs.
Wśród sieci, które już postawiły na obecność inwestycji AIG/Lincoln Polska, znajdują się znane, międzynarodowe marki odzieżowe, których dotychczas w Radomiu nie było, m.in.: H&M, New Yorker, KappAhl, C&A, Camaieu, a także krajowe: Reserved, Cropp Town, Diverse, Top Secret & Friends, Caterina. W Galerii Słonecznej będzie również sklep z wyposażeniem wnętrz Home&You, sklepy sportowe: Intersport, Bergson, Nike, Puma, Adidas, Reebok, sklepy z obuwiem: Ecco, Martens, Sizeer, Lesta, Badura, Wojas, Boot Square, salony jubilerskie: Apart, W. Śliwiński, Yes, drogerie: Sephora, Douglas, Natura i Super-Pharm oraz sklepy ze sprzętem elektronicznym: Sony i RTV Euro AGD. W części restauracyjnej swoje punkty otworzą KFC, Nasz Naleśnik, Salad Story, Lodomania, a także znane radomskie restauracje: Teatralna i Samira Kebab. Na parterze znajdzie się także sieciowa restauracja Cleopatra, a na piętrze pięciosalowy multipleks Multikino. Wyłącznym agentem przy komercjalizacji obiektu jest firma Cushman & Wakefield.

Słoneczna inspiracja projektu
Projekt architektoniczny galerii przygotowały firmy Architektura APA Wojciechowski oraz Altoon & Porter. Rozplanowanie wnętrz zostało oparte na trzech odrębnych dziedzińcach, z których każdy posiada własną tożsamość. – Ideą Dziedzińca Radom było odwzorowanie motywu współczesnych ulic miasta dzięki nietypowemu nachyleniu witryn wystawowych oraz ich podniesieniu ponad linię posadzki. Linia witryn na Dziedzińcu Słonecznym ma wygiętą formę i ciepłą kolorystykę nasuwającą skojarzenie słońca, natomiast motywem wykorzystanym w projekcie Dziedzińca Parkowego są dodatkowe zielone akcenty- wyjaśnia Sean Briggs.

Uznany inwestor
Deweloperem kompleksu Centrum Słoneczne jest firma AIG/Lincoln Polska – międzynarodowa spółka deweloperska i inwestycyjna świadcząca usługi także z zakresu zarządzania nieruchomościami. AIG/Lincoln Polska aktywnie działa na polskim rynku nieruchomości od 1997 r. W tym czasie firma zrealizowała szereg komercyjnych oraz mieszkaniowych projektów, które wyróżnia zarówno wysoka klasa wykonania jak i prestiżowa lokalizacja. Są to m.in. budynki biurowe: siedziba AIG Amplico Life, Saski Point, Saski Crescent, Riverside Park, Grzybowska Park oraz osiedle domów jednorodzinnych – Osiedle Kampinos.
Inwestor wybudował również pięć parków biznesowych Diamond Business Park w: Piasecznie, Warszawie, Łodzi, Strykowie i Gliwicach. Obecnie deweloper jest w trakcie realizacji projektu osiedla domów jednorodzinnych Sosnowa Dolina zlokalizowanego w sąsiedztwie podwarszawskiej Magdalenki oraz wielofazowego projektu logistyczno-technologicznego Diamond Business Park Stryków (pierwsza faza – 40 tys. mkw.).