Tesco zadowolone z wyników sprzedaży

Tesco odnotowało dynamiczny wzrost na rynku azjatyckim, gdzie zyski były o 30 proc. wyższe niż rok wcześniej. Dzięki temu Grupa znacząco poprawiła wyniki. – Nasze azjatyckie rynki w znaczący sposób przyczyniły się do poprawy kondycji sieci, z udanych w tym regionie inwestycji skorzystaliśmy w okresie spowolnienia gospodarczego – wyjaśnia Terry Leahy, Chief Executive w Tesco.

Jego zdaniem w zestawieniach dobrze wypada również nasz kraj. – W Polsce dokonaliśmy dużego postępu i teraz jest to dla nas drugi pod względem wielkości rynek w Europie, zarówno pod względem sprzedaży, jak i zysku – mówi Terry Leahy, Chief Executive w Tesco. Wyjaśnia, że pomogła elastyczność polskiej ekonomii i wzmocnione działania ze strony sieci. Osiągnięcie stałego wzrostu sprzedaży udało się pomimo niesprzyjającej pogody w pierwszej połowie roku i katastrofy samolotowej, w której zginął prezydent kraju.

– Również mniejsze formaty sklepów przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży, przynosząc 10-procentowy wzrost. Teraz wzmacniamy dodatkowo nasz program otwarć, który zakłada stworzenie w drugiej połowie 2010 r. 0,4 mln mkw. nowej powierzchni handlowej – dodaje, opisując kondycje polskiego rynku. Zaznacza, że do sukcesu sieci w naszym kraju, przyczyniło się także bardzo dobre przyjęcie przez klientów programu lojalnościowego Club Card.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016