Coca Cola, podobnie jak rok wcześniej, uzyskała najwyższą w zestawieniu liczbę punktów (71) przyznawanych za liczbę publikacji w mediach, ich zasięg i wydźwięk. Niespodzianką okazała się Delecta, bo w zestawieniu uplasowała się o dwie pozycje wyżej niż w 2009 roku. Do tej dwójki dołączyły również Heineken z 66 punktami, Nestle (61) i Pepsi (32).

– Status Top Marki 2010 to cenne wyróżnienie ze względu na znaczenie rankingu i jego obiektywny, niezależny charakter. Obecność trzeci rok z rzędu w pierwszej piątce utwierdza nas w przekonaniu, że działania PR podejmowane wspólnie z agencją Kolterman Media Communications, zaangażowanie w sponsoring, relacje z mediami i działania wizerunkowe przynoszą wymierne efekty – komentuje wyniki Kamila Szlachetka, spec. ds. komunikacji Rieber Foods Polska SA, producent Delecty.

Badanie Top Marka zostało przeprowadzone już po raz trzeci przez magazyn Press i zespół firmy Press Service Monitoring Mediów. Analizie poddano ponad 310 tys. materiałów opublikowanych od lipca 2009 do czerwca 2010 roku w tysiącu tytułów prasowych. Trzecia edycja badania przedstawia 55 brandów z 11 branż. Na podstawie uzyskanych danych ustalono, między innymi, ranking pięciu najpopularniejszych w mediach marek spożywczych.