Karty podarunkowe to ciągle nowość na naszym rynku

Mimo, że rynek kart podarunkowych w Polsce jest dość młody w porównaniu ze Stanami Zjednoczonymi, których obroty z tytułu ich sprzedaży przekraczają rocznie 80 mld dolarów, czy bliższą nam Wielką Brytanią, gdzie prognozy na 2010 rok mówią o czterech miliardach funtów, to również w polskich sklepach, galeriach handlowych, multipleksach i restauracjach można zauważyć kolorowe karty podarunkowe, oferowane przez sieci na jej produkty bądź usługi.

Badania przeprowadzone przez PBG DGA pokazują, że i w Polsce ta forma prezentu zaczyna się przyjmować. 40 proc. z badanych Polaków deklaruje, że zetknęło się z kartami podarunkowymi, a 52 proc. z nich zdecydowanie uważa je za dobry prezent dla bliskich, przyjaciół i znajomych. To obiecująca prognoza dla rynku kart podarunkowych. Dziś, aby uniknąć sytuacji, w której prezent zamiast stać się przyjemnością, wywołuje zmieszanie, można skorzystać z prostego i szybkiego rozwiązania, jakim jest właśnie karta podarunkowa – prezent, który daje elastyczny wybór produktu, satysfakcję zarówno darczyńcy jak i obdarowanego i oszczędność czasu poświęconego na zakup upominków.

Przyszłość kart podarunkowych jest optymistyczna. Musimy jednak pamiętać, że jak każda nowość wiąże się z edukacją użytkowników kart jak i emitentów, dla których najważniejsze są korzyści, jakie mogą czerpać z wprowadzania tego rodzaju rozwiązania. Promocja, doradztwo to rola Polskiego Stowarzyszenia Emitentów Kart Podarunkowych, które zostało powołane, by wspierać i inspirować rozwój tego rynku w Polsce.