Amazon wchodzi na polski rynek

Zdaniem Jeffa Bezos, założyciela Amazon.com, kryzys gospodarczy ominął sektor handlu internetowego, a i Polska wyszła z ekonomicznego osłabienia obronną ręką. Dlatego, widząc potencjał rynku, gigant e-commerce będzie próbował zawalczyć o klientów w Polsce.

Biuro firmy ma powstać w Warszawie. Amazon swoją działalność rozpocznie od stworzenia centrum dystrybucyjnego, które skróci czas oczekiwania na zakupiony produkt. Do tej pory klienci otrzymywali zamówione w Amazon.com produkty za pośrednictwem niemieckiego dystrybutora. Czas wysyłki oscylował wokół kilku dni, maksymalnie dwóch tygodni. Co ciekawe, polski oddział Amazonu początkowo skoncentruje się wyłącznie na sprzedaży książek w języku angielskim.
Nieoficjalnie wiadomo, że przedstawiciele Amazona już od jakiegoś czasu prowadzą rozmowy z firmami kurierskimi na terenie Polski, chcąc nawiązać z nimi współpracę.

Pojawienie się na polskim rynku e-handlu tak dużej firmy, najprawdopodobniej zmieni jego oblicze. Firma na pewno stanie się istotną konkurencją m.in. dla Empiku i Merlina. Zwłaszcza, że płyty z muzyką i filmami są znacznie tańsze w krajach Europy Zachodniej niż u nas. Aktualnie, w przeliczeniu na złotówki, premierowe płyty popularnych artystów w sklepie Amazona są tańsze o około 10-20 zł.  

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016