Koszt dostawy wpływa na wynik sprzedaży online

Grupa Inditex otworzyła kolejne sklepy w Arkadii

Grupa Inditex otworzyła kolejne sklepy w Arkadii

Jeśli pominiemy grupę najmniejszych sklepów, których działania opierają się na specyficznym modelu biznesowym i organizacji wewnętrznej, główną drogą obniżania kosztu dostawy przez e-commerce jest zwiększanie skali działania. Wzrost liczby zamówień umożliwia negocjowanie lepszych warunków z firmami dystrybucyjnymi. Daje również możliwość automatyzacji wielu procesów, co zwykle wiąże się z koniecznością odważnych decyzji o outsourcingu lub inwestycji w zaplecze logistyczne, ale przekłada się na wymierne korzyści kosztowe.

Dość liczna grupa sklepów internetowych stara się dodatkowo zarabiać, narzucając własne marże na koszty dostawy. Moim zdaniem, nie jest to właściwa droga, gdyż pozorne zwiększenie przychodów jest zwykle niwelowane przez niższą skłonność klientów do dokonania zakupu.

W sklepie tchibo.pl kierujemy się zasadą „fair shop”. Niedawno obniżyliśmy cenę przesyłki dla naszych klientów aż o 20 proc. Jest to efektem korzyści, jakie osiągnęliśmy, dzięki znacznemu zwiększeniu naszej sprzedaży w tym roku. Postanowiliśmy podzielić się tymi oszczędnościami z naszymi klientami. Wierzymy, że przyjmą oni tę zmianę z zadowoleniem i będą chętniej u nas kupować.

Według badania Megapanel, tchibo.pl jest piątym pod względem liczby użytkowników sklepem internetowym w Polsce. Ponieważ sprzedajemy produkty o bardzo dobrej jakości i w przystępnych cenach. Nie ulega wątpliwości, że wchodzimy do grona wiodących graczy w polskim e-commerce.

E-sklep tchibo.pl rozwija się bardzo dynamicznie, notujemy trzycyfrową dynamikę wzrostu. W bieżącym roku realizujemy strategię agresywnego wzrostu, co wiąże się z dużymi inwestycjami marketingowymi.

Reklama

Galeria Jurajska