Sieć sklepów spożywczych Koniczynka działa na zasadzie franczyzy. Władze spółki chcą zakończyć ten rok z liczbą 200 placówek. Na razie sieć posiada 150 lokalizacji.

– Wciągnięcie  w tym roku do sieci kolejnych 50 sklepów to realne zadanie. Prowadzimy już zaawansowane rozmowy z kilkoma podmiotami, które prowadzą od 15 do 50 sklepów. Nie wiemy jeszcze, jak zakończą się negocjacje, ale jesteśmy dobrej myśli – podkreśla Mariusz Borawski, prezes Detal Holding.

We wrześniu do sieci dołączyły cztery nowe sklepy zlokalizowane w Poznaniu i Pleszewie.

Detal Holding, franczyzodawca sieci Koniczynka, to spółka matka spółek regionalnych, w skład których jako udziałowcy wchodzą indywidualni, lokalni kupcy. Spółki otwierane są na terenie całego kraju. W ostatnich latach spółki regionalne utworzono m.in. w Pile, Toruniu, Kaliszu, Gorlicach, Poznaniu i Lesznie.

Rozwój sieci Koniczynka koncentruje się obecnie na województwie wielkopolskim. Sieć wyróżnia się tym, że promuje wśród klientów produkty prozdrowotne, np. bez konserwantów, wyróżniając je na sklepowych pułkach. Koniczynka za cel stawia sobie także wsparcie lokalnej społeczności poprzez przeznaczanie części zysków na lokalne ośrodki pomocowe.