Konkurs adresowany jest do deweloperów, zarządców oraz najemców i był inspirowany prestiżowym plebiscytem w branży centrów handlowych organizowanym przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych. Nagrody przyznano w trzech kategoriach głównych: Centrum Handlowe Roku, Koncept Handlowy Roku oraz Marketing.

– Zadaniem programu PRCH Retail Awards jest promowanie najlepszych praktyk, edukowanie i wyróżnianie tych projektów i kampanii, które spełniają najwyższe standardy biznesowe – powiedziała Aleksandra Zentile-Miller, przewodnicząca jury PRCH Retail Awards.

Jedenastu ekspertów z branży nieruchomości handlowych wchodzących w skład jury PRCH Retail Awards wyłoniło 12 finalistów. W następnym etapie – finale przyznawania nagród i wyróżnień nominowanym projektom – członkowie jury wizytowali nominowane centra handlowe. W sumie jury przeanalizowało 17 tys. stron aplikacji i spędziło kilkadziesiąt godzin w podróży.

Wśród laureatów i wyróżnionych firm znaleźli się m.in.: Focus Mall Bydgoszcz w kategorii dużych centrów handlowych, Galeria Niwa z Oświęcima w kategorii małych galerii, CH Galaxy ze Szczecina w kategorii zarządzanie i eksploatacja, firma YES Biżuteria z kategorii koncept handlowy roku. W kategorii marketing nagrodzono centrum handlowe Wzorcownia z Włocławka za projekt „Wzorcownia jak malowana”, M1 za akcję „Zimowa Loteria w centrach handlowych M1” i wyróżniono Wielkie Otwarcie CH Karlinki w Opolu. W kategorii kampania społeczna nagrodzono Bonarka City Center („Bonarka otwarta na dobre”) i wyróżniono: M1 („W centrum handlowym M1 spełniają się marzenia nieuleczalnie chorych dzieci”).

Dodatkowo jury przyznało specjalne wyróżnienie: Rewitalizacja Roku 2010 dla firmy Budizol Property za doskonałą integrację centrum Wzorcownia z tkanką miejską oraz jej unikalną koncepcję architektoniczną.