Ponad 13 mld zł przyniósł polski e-commerce

Wg przywoływanych w raporcie analiz Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego (dotyczących wyłącznie handlu towarami), w ubiegłym roku sprzedaż w e-sklepach wzrosła o 17,66 proc. i osiągnęła poziom 5,33 mld zł. Całkowita wartość transakcji przeprowadzonych na platformach aukcyjnych była większa aż o 25 proc., wzrosła do 8,1 mld zł w stosunku do roku 2008.

Polska, biorąc pod uwagę odsetek kupujących w sieci, w zestawieniu serwisu Internet Standard, znalazła się na 18 pozycji w Europie. Tuż przed nami są Czechy, Słowenia i Słowacja. Na początku listy widnieją Norwegia, Wielka Brytania, Dania i Szwecja.

W Polsce w 2009 roku zakupy w sieci zrobiło ok. 8,5 mln osób. Najwięcej kupujemy 3-4 razy w roku (ok. 35 proc.). Liczna jest również grupa konsumentów, którzy zakupów dokonują raz na miesiąc (ok. 26 proc.).

Wg raportu, to odzież, obuwie i bielizna są najbardziej pożądanym w sieci asortymentem. W internecie poszukuje go niemal 43 proc. kupujących. Atrakcyjne są również książki, kosmetyki i sprzęt RTV oraz sprzęt komputerowy. Co ciekawe, około 18 proc. sieciowych konsumentów za pośrednictwem internetu wybiera samochód, motor i części samochodowe. Tylko 1,7 proc. polskich e-klientów w wirtualnych sklepach kupuje artykuły spożywcze.

W Polsce statystyczny e-klient to najczęściej mężczyzna w wieku 25-39 lat, który ma dobrą pozycję zawodową i piastuje kierownicze stanowisko lub wykonuje wolny zawód. Ale bardzo dużą grupę stanowią także studenci i uczniowie.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016